در چهار ماهه نخست سال محقق شد:

افزایش ۷۶ درصدی پهلوگیری شناورهای ورودی به بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان از رشد ۷۶ درصدی آمار پهلوگیری شناورها و تردد کامیون‌های ورودی در چهار ماهه نخست سال در بندر شهید باهنر و شرق استان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «حمیدرضا محمدحسینی تختی»، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: پهلودهی شناورها در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 76 درصد افزایش یافت. وی افزود: فعالیت در بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان بی‌وقفه و با سرعت درحال انجام است و با تدابیر اتخاذ شده کالاها در کمترین زمان ممکن بارگیری و پس از اجرای فرایند قانونی به سمت بازارهای هدف روانه می‌شوند. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان ایمنی و آبخور مناسب حوضچه‌ها را از عوامل مهم در پهلوگیری انواع کشتی‌های تجاری اقیانوس پیما، موتور لنج‌های سنتی دانست و افزود: طی مدت یاد شده از 3 هزار و 123 فروند شناور ورودی به این بنادر 144 فروند بالای هزار تن و 2 هزار و 979 فروند زیر هزار تن می‌باشد. 

این مقام مسئول درباره تردد کامیون‌های حامل کالای صادراتی گفت: با افزایش ظرفیت های تجاری این بنادر از ابتدای سال تاکنون تعداد 36 هزار و 995 کامیون به بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان تردد داشته‌اند که در این بخش رشد 22 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: بندر شهید باهنر با آبخور11/5 متر از امکان پهلوگیری انواع شناورهای باری و مسافری برخوردار می‌باشد این بندر با 5 بندر در زیر مجموعه خود(بنادر شرق استان) دارای ظرفیت‌ها و امکانات مناسب و متنوعی در زمینه تجارت و بازرگانی دریایی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها