نتایج مطالعات جدید:

امکان انتقال کرونا از مادر به جنین در دوران بارداری بسیار کم است



نتایج مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد انتقال کووید-۱۹ از مادر به جنین در دوران بارداری و پس از زایمان به نوزاد متولدشده نادر است.

 

به گزارش صبح ساحل، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، در انتاریو، کانادا، تنها چهار درصد نوزادان متولدشده از زنانی که در دوران بارداری به ویروس کرونا مبتلا شده اند، پس از تولد کرونا مثبت بوده اند.

به گفته محققان، حدود ۶ درصد از نوزادانی که مادران آنها در دوران بارداری آلوده به ویروس شده بودند، طی دو ماه پس از تولد به این ویروس مبتلا شدند.

«تیفانی فیتزپاتریک»، نویسنده این مطالعه، در ایمیلی به خبرگزاری یونایتدپرس گفت: این یافته ها این توصیه را ارائه می دهد که مادران مبتلا به ویروس کرونا پس از زایمان از نوزادان خود جدا نشوند.

فیتزپاتریک که دانشجوی فوق دکتری در مدرسه بهداشت عمومی ییل در نیوهیون است، گفت: به نظر می رسد که شستشوی دست و ماسک های صورت می تواند انتقال ویروس را به میزان کافی کاهش دهد و خطر انتقال از طریق شیردهی نیز کم به نظر برسد.

طبق مطالعه ای که ماه آوریل در JAMA Pediatrics منتشر شد، زنان و نوزادان آلوده به کووید-۱۹ در طول بارداری و بعد از زایمان در معرض عوارض جدی سلامتی از جمله پره اکلامپسی (بیماری فشار خون بالا در بارداری) و زایمان زودرس هستند. با این حال، مطالعه ای که اکتبر گذشته منتشر شد، نشان داد که در میان زنان باردار مبتلا به کرونا در آمریکا میزان انتقال این عفونت از مادر به نوزاد نادر است.

در این مطالعه جدید، فیتزپاتریک و همکارانش یافته های آزمایش کووید-۱۹ را برای حدود ۹۷ هزار نوزاد متولد شده در انتاریو در فاصله زمانی میان اول فوریه تا ۳۱ اکتبر سال گذشته ردیابی کردند.

به گفته محققان، تقریباً ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از نوزادان تازه متولد شده، یا حدود ۶٪، در هنگام تولد از نظر ابتلا به ویروس کرونا مورد آزمایش قرار گرفتند و حدود هزار و ۷۰۰ نوزاد یا ۲٪، در دو هفته اول نوزادی خود بررسی شدند.

از میان نوزادانی که مورد آزمایش قرار گرفتند، ۱۷۷ نوزاد یا تقریباً ۳ درصد از نظر ویروس مثبت بودند.

همچنین از میان بیش از ۸۲ هزار مادری که در این مطالعه شرکت داشتند، نتیجه آزمایش کرونای ۱۵۶ نفر از آنها یا ۰.۲ درصد در دو هفته اول زایمانشان مثبت شد. 

در ۱۵۶ مادری که کرونا مثبت شدند، ۶ نوزاد یا ۴٪ در دوران جنینی یا بلافاصله پس از تولد به این ویروس مبتلا شدند.

همچنین نتیجه آزمایش کرونای ۹ نوزاد دیگر یا حدود ۶ درصد، در دو هفته اول نوزادی مثبت شد.

فیتزپاتریک گفت: خطر عفونت در بین مادران و نوزادان در واکنش به میزان انتقال کرونا در جامعه تغییر می کند. با افزایش موارد انتقال این عفونت در جامعه، می توان انتظار داشت که موارد انتقال بیشتری در میان مادران و احتمالاً نوزادان آنها مشاهده شود.

وی می گوید، این مطالعه در جریان موج اول کرونا و در زمانی انجام شد که میزان انتقال کووید-۱۹ در جامعه در کانادا نسبتاً پایین بود.

  

 

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها