ثبت اولین مرگ در اثر ابتلا به ویروس کشنده «ماربورگ» در غرب آفریقا



ویروس مرگبار «ماربورگ» جان مردی را در گینه گرفت. سازمان بهداشت جهانی نخستین مورد فوتی در اثر ابتلا به این ویروس خطرناک را تایید کرده است. این بیماری از خانواده ابولا، همراه با تب شدید، خونریزی داخلی، عفونت بالا، استفراغ خونی و درد عضلانی شدید همراه است و می‌تواند به سرعت گسترش پیدا کند.

      

به گزارش صبح ساحل، سازمان بهداشت جهانی با کمک مقامات بهداشت محلی به سرعت در حال رسیدگی به شیوع ویروس ماربورگ است تا از گسترش این بیماری مرگبار جلوگیری شود. تیمی از متخصصان سازمان بهداشت جهانی به یاری مقامات بهداشتی گینه رفته‌اند تا وضعیت را با دقت بررسی کرده و نظارت دقیقی بر شرایط داشته باشند. همچنین نظارت در مرز کشورهای همسایه نیز آغاز شده تا هرگونه مورد احتمالی ابتلا به این ویروس را شناسایی کند.

تنها دو ماه پس از پایان همه‌گیری ابولا در گینه،‌ این نخستین مورد فوتی در اثر ابتلا به ماربورگ در این منطقه است.

این اولین باری است که این بیماری کشنده در غرب آفریقا شناسایی می‌شود. از سال ۱۹۶۷ تاکنون ۱۲ مورد ابتلا به ویروس ماربورگ اتفاق افتاده که بیشتر موارد مربوط به جنوب و شرق آفریقا بوده‌اند.

بیمار فوت شده پس از مراجعه به مراکز درمانی و بستری شدن، جان خود را در اثر ابتلا به ماربورگ از دست می‌دهد. پزشکان با آزمایش نمونه خود تایید کرده‌اند که این بیمار به ویروس خطرناک ماربورگ مبتلا شده و جان خود را از دست داده است.

«ماتشیدیسو موتی»، مدیر منطقه‌ای WHO در آفریقا می‌گوید: «پتانسیل گسترش ویروس ماربورگ به شکلی است که ما باید برای توقف آن دست به اقدام جدی بزنیم. به همین منظور در حال همکاری با مقامات بهداشتی هستیم تا بتوانیم به سرعت گسترش ویروس را مهار کنیم. با توجه به تجربه‌ای که در مدیریت ابولا داشتیم، می‌توانیم از تجارب آن نیز برای این ویروس استفاده کنیم.»

این ویروس نادر و خطرناک با تب شدید و خونریزی داخلی همراه است وفرد مبتلا علائمی مانند سردرد، استفراغ خونی و دردهای عضلانی را تجربه می‌کند.

    

منبع:خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها