مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

کاهش 4 درصدی استفاده از خدمات بیکاری در جزیره



مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هم اکنون ۶۷۴ نفر از کارگران این جزیره از خدمات بیمه بیکاری بهره مند هستند که نسبت به سال گذشته حدود چهار درصد روند کاهشی دارد.

به گزارش صبح ساحل، «محمدعلی جلایر»، مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۷۰۰ نفر از خدمات بیمه بیکاری بهره مند بودند که امسال این امار با چهار درصد کاهش به ۶۷۴ نفر رسیده است. وی با بیان اینکه بیمه بیکاری به افرادی تعلق می‌گیرد که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج می‌شوند اضافه کرد: ۲۱۲ مورد از ۶۷۴ مورد از پرونده های بیمه بیکاری مقرری کنونی در سال جاری برقرار شده و بقیه مشمولان سال گذشته هستند.

جلایر یادآور شد: قانونگذار این حق را برای کارگرانی که خارج از اراده خود بیکار می‌شوند قائل شده تا از بیمه بیکاری استفاده کنند که در این راستان امسال مقرری ۶۷ مورد از دریافت کنندگان بیمه بیکاری که در حرفه های مختلف مجددا مشغول بکار شده اند قطع شده است. وی اضافه کرد: با توجه به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلیه متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری باید در سامانه جامع روابط کار به آدرس https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

هم اکنون در کیش ۳۲ هزار بیمه شده اجباری مشغول بکار هستند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها