افزایش سرعت وزش باد‌؛ تردد شناور‌های سبک با احتیاط انجام شود



كارشناس اداره كل هواشناسي هرمزگان گفت: از فردا تا اواسط هفته جاری افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی دردریای عمان و تنگه هرمز سبب متلاطم شدن این مناطق دریایی خواهد شد.

   

به گزارش صبح ساحل، حمزه نژاد گفت: در ساعات صبح مه رقیق صبحگاهی پدیده غالب سواحل و جزایر استان است و با وزش باد‌های جنوب شرقی دریا کمی مواج خواهد بود كه توصیه می‌شود تردد شناور‌های سبک با احتیاط انجام شود.

وي افزود: تحت تاثیر فعالیت سامانه فصلی، در ساعات بعد از ظهر و شب در مناطق مرتفع و مستعد استان (بویژه محدوده شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک، ارتفاعات پارسیان و ارتفاعات بخش مرکزی) رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، تند باد لحظه‌ای با احتمال گرد و غبار و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود از قرار گیری در حریم و مجاورت مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

كارشناس اداره كل هواشناسي هرمزگان گفت: از فردا یکشنبه تا اواسط هفته جاری افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی دردریای عمان و تنگه هرمز سبب متلاطم شدن این مناطق دریایی خواهد شد. توصیه می‌شود دراین مدت شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری نمایند و تردد سایر شناور‌ها با احتیاط انجام شود.

از نظر دمایی نیز از روز یکشنبه با افزایش رطوبت هوا، کاهش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها