مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

افزایش 7 برابری اعتبار مشاغل خانگی در هرمزگان



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از افزایش بیش از 7 برابری اعتبار برای اجرای طرح های مشاغل خانگی در استان هرمزگان خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، «هادی ابراهیمی»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: یکی از زمینه هایی که می توان در آن به توفیقات در عرصه اشتغالزایی رسید فعال کردن ظرفیت مشاغل خانگی در استان هرمزگان است. وی افزود: استان هرمزگان با توجه به غنایی که از جهت صنایع دستی و اشتغال های خرد خانگی برخوردار بود لازم بود در این حوزه ورود بیشتری صورت گیرد که خوشبختانه این امر محقق شده است و در کنار طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در استان هرمزگان هم در حال اجرا است اعتبار در نظرگرفته شده برای حمایت از این نوع مشاغل نیز با رشد چشمگیری روبرو بوده است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: کل اعتبار مشاغل خانگی در سال 99 بالغ بر 50 میلیارد ریال بود اما این اعتبار در سال 1400 با افزایش بیش از 7 درصد به 36 میلیارد و 800 میلیارد تومان رسیده است که این امر موجب در برگیرندگی متقاضیان بیشتری برای راه اندازی مشاغل خانگی خواهد شد. ابراهیمی اضافه کرد: این اعتبار در قالب تسهیلات قرض الحسنه منطبق بر ظرفیت ها و اولویت های منطقه  و مورد تائید دستگاه های اجرایی و متقاضیان آماده ورود به بازار کار اعطا می شود.
 
وی افزود: در قالب حمایت از راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی 2 نوع تسهیلات به متقاضیان اعطا می شود که نوع اول به افراد مستقل و کسانی که به تنهایی می خواهند کسب و کار خانگی راه بیاندازند تا سقف 50 میلیون تومان است و نوع تسهیلات دوم برای پیشران ها و پشتیبان ها است که به ازای هر نفری که سر کار ببرند 50 میلیون تومان تا سقف 200 میلیون تومان می توانند تسهیلات دریافت کنند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تاکید کرد: بنابر ابلاغ وزارتخانه 184 ميلیاردریال از این تسهیلات سهم بانک توسعه تعاون و 184 میلیاردریال سهم بانک رفاه کارگران برای پرداخت تسهیلات به متاقضیان راه اندازی مشاغل خانگی است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها