ستاره خلیج‌فارس نگین درخشان صنعت پالایش کشور



مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس ضمن تشریح اقدامات گسترده و تمهیدات مؤثر در ایجاد توسعه‌ی متوازن و پایدار در این پالایشگاه گفت: افرادی که با ارائه‌ی آمار کذب، قصد به حاشیه بردن و تضعیف این بخش استراتژیک از صنعت پالایش کشور را دارند، بی‌تردید آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

به گزارش صبح ساحل، «محمدعلی دادور» ضمن تشکر از استاندار هرمزگان به سبب درک شرایط ویژه این پالایشگاه و استقبال از حضور هیئت بازرسی استانداری هرمزگان در شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، بیان داشت: سازمان بازرسی کل کشور نیز از ماه‌ها پیش باهدف تدقیق در عملکرد بخش‌های مختلف، در این پالایشگاه حضور یافته است و این اقدام، اقدامی شایسته تقدیر است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس ادامه داد: در این مدت تمامی آمار و اطلاعات طبقه‌بندی ‌شده‌ی این شرکت با رعایت همه‌ی شیوه‌نامه‌های صیانتی به آگاهی مقامات مرتبط رسیده است و امیدواریم وجوه روشن جان‌فشانی‌ها و اقدامات جهادی مدافعان امنیت تأمین سوخت کشور که با تلاش شبانه‌روزی اهداف حیاتی برنامه‌های توسعه و سند کلان چشم‌انداز کشور را دنبال می‌کنند، به صورتی روشن‌تر در معرض افکار عمومی قرار گیرد.
وی توانمندسازی نیروی انسانی و توجه ویژه به نیروهای بومی را یکی از ارزشمندترین اقدامات این پالایشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، ضمن انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای استان در راستای ارتقاء دانش و تجربه نیروهای بومی، با برگزاری کلاس‌های آموزشی و انتقال تجربیات عملی، توسعه و تعالی نیروهای بومی را مدنظر قرار داده است که از منظر مدیران این شرکت ضامن استمرار موفقیت‌آمیز عملیات تولید این پالایشگاه حیاتی است.
دادور این پالایشگاه را نقطه قوت کشور و خاری در چشم دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی خواند و افزود: افرادی که در پی تضعیف این مجموعه‌ی استراتژیک هستند، آگاهانه یا غیرآگاهانه آب به آسیاب دشمنان می ریزند و با ارائه‌ی آمار کذب، از بین بردن منابع ارزشمند نیروی انسانی جهادی و انقلابی را دنبال می‌کنند و اصول محرمانگی را زیر سؤال برده‌اند. دادور استفاده از نیروهای بومی را رمز دستیابی به توسعه پایدار در این پالایشگاه دانست و اضافه کرد: نزدیک به ۲۲ سال از عمر ۲۷ ساله خدمتم در صنعت نفت ایران را در صنایع نفتی استان هرمزگان گذرانده‌ام و همواره بیشترین دغدغه را برای درونی شدن این صنعت در هرمزگان داشته‌ام و اعتقاد قلبی دارم که این دغدغه‌ها را باید فراتر از بحث تشویش اذهان عمومی نگریست.
وی اقداماتی ازجمله قطع ید پیمانکاران خارجی و سودجویان داخلی و همچنین به‌کارگیری نیروهای بومی را از بزرگ‌ترین خدمات دوران خدمت خود در شرکت پالایش نفت لاوان و شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس عنوان کرد و افزود: همواره در تلاش بوده‌ایم تا با به‌کارگیری حداکثری ظرفیت‌های بالقوه و موجود نیروهای بومی، اشتغال مولد را در استان هرمزگان تقویت و زمینه‌های افزایش گردش مالی در هرمزگان را ایجاد کنیم.
 مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس این پالایشگاه را پشتوانه‌ای قابل‌اطمینان برای مسئولان استان هرمزگان در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین در زمینه مقابله با ویروس کرونا خواند و گفت: تا به امروز اقداماتی مانند تزریق حداقل ۱۰ مگاوات-ساعت برق به شبکه‌ی هرمزگان، ساخت بیمارستان مجهز ۲۶۴ تخت خوابی در بندرعباس و صدها اقدام ریز و درشت دیگر را در راستای حفظ شان هم‌نوعان‌مان کمتر رسانه‌ای می‌کردیم اما از امروز بنا به درخواست مسئولان این پشتیبانی‌ها را رسانه‌ای خواهیم کرد.
وی ضمن اشاره به دوران مدیرعاملی خود در سال‌های 1390 تا 1393 در شرکت پالایش نفت لاوان تشریح کرد: این دوران، دوران طلایی جزیره‌ی لاوان بود و در عمل توانمندسازی و اتکا به نیرو و پتانسیل‌های بومی تبلور یافت به‌نحوی‌که در این برهه‌ی زمانی ضمن انتقال دفاتر شرکت به هرمزگان و کاهش نرخ بیکاری، گردش مالی قابل‌توجهی نیز در منطقه ایجاد شد و سطح رفاه عمومی افزایش پیدا کرد.
دادور اضافه کرد: بااین‌حال پس از خروج من از مدیریت پالایشگاه لاوان، روزگار مردم منطقه بار دیگر دچار چالش شد و دفاتر شرکت و مراودات تجاری آن نیز به استان فارس انتقال یافت.
وی در ادامه تمام دستاوردهای مدیریتی خود را مرهون اعتماد صددرصدی و تلاش همکاران و صبوری خانواده‌های ایشان دانست و اظهار داشت: نباید این نکته مهم فراموش شود که شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، ایران اسلامی را نه‌تنها در تولید بنزین به خودکفایی رساند بلکه نخستین صادرات فراورده استراژیک بنزین تاریخ صنعت نفت ایران را تحقق بخشید و اعتقاد داریم امروز قدردانی از مهندسان و کارگران این صنعت عظیم و تکریم آنان باید به‌عنوان رسالتی مهم در اولویت قرار داده شود.
دادور در پایان گفت: از دستگاه‌های امنیتی انتظار داریم با توجه به موقعیت ویژه و جایگاه حیاتی این پالایشگاه، ضمن تمرکز بیشتر بر مباحث عنوان شده و برخورد با افراد خاطی، از انتشار مطالب کذب و تشویش اذهان جلوگیری کنند و اجازه ندهند این مجموعه‌ی استراتژیک تبدیل به ابزاری برای تبلیغات سوء جریان‌های سیاسی و جهت‌گیری‌ها و اعمال‌نظرهای مغرضانه شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها