ابتلا به کرونای دلتا، خطر بستری شدن را دو برابر می‌کند



یک بررسی جدید که عمدتا در افراد واکسینه‌نشده یا تاحدی واکسینه‌شده انجام شده است، نشان می‌دهد دچار شدن به سویه‌ی دلتای کروناویروس نسبت به سویه‌ی قبلی غالب یعنی آلفا خطر بستری شدن را دو برابر می‌کند.

 

به گزارش به گزارش صح ساحل و به نوشته همشهری آنلاین، این آنالیز که بر اساس گردآوری داده‌ها در انگلستان است نشان می‌دهد که شیوع سویه‌ی دلتا احتمالا فشاری اضافی بر نظام مراقبت بهداشتی و درمانی، مخصوصا در نقاط با میزان‌های پایین واکسیناسیون ایجاد می‌کند.

 به نقل از گاردین، سویه‌ی دلتا که برای نخستین بار در هند شناسایی شد، بسیار واگیرتر از سویه‌ی قبلا غالب آلفا است که در ابتدا در شهر کنت شناسایی شد. این آنالیز توانایی سویه‌ی دلتا را برای کشاندن کار افراد به بیمارستان هنگام دچار شدن به عفونت به خصوص اگر واکسینه نشده باشند، نشان می‌دهد.

پژوهشگران در این بررسی داده‌های مراقبت بهداشتی از ۴۳۳۳۸ نفر را در انگلستان در فاصله ۲۹ مارس و ۲۳ مه ۲۰۲۱ آنالیز کردند. فقط ۱.۸ درصد از موارد عفونت بدون توجه به سویه‌ی عامل عفونت، هر دو دوز واکسن را دریافت کرده بودند، ۲۴ درصد برای یکبار و اکثریت افراد (۷۴ درصد) واکسینه‌شده نبودند.

این بررسی نشان داد که حدود یک نفر از هر ۵۰ بیمار در طول ۱۴ روز پس از آزمایش مثبت کووید (۲.۲ درصد موارد آلفا در مقابل ۲.۳ درصد از موارد دلتا) در بیمارستان بستری شده‌اند. اما پس از در نظر گرفتن عوامل کلیدی مانند سن، قومیت و وضعیت واکسیناسیون، پژوهشگران دریافتند که خطر پذیرش در بیمارستان در افراد مبتلا به سویه‌ی دلتای کروناویروس در مقایسه با سویه‌ی آلفا بیش از دو برابر بیشتر است.

یافته‌های این بررسی در مقاله‌ای در ژورنال لنست منتشر شده است.

این پژوهشگران می‌گویند یافته‌هایشان یافته‌های پژوهش‌های قبلی را تایید می‌کند که افراد دچار عفونت با سویه‌ی دلتا با احتمال بسیار بیشتری نسبت به افراد با عفونت با سویه‌ی آلفا ممکن است در بیمارستان بررسی شوند، هر چند که اغلب افراد گنجانده شده در این آنالیز غیرواکسینه بودند

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها