رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاجی‌آباد خبر داد:

افزایش ۷ برابری اعتبار مشاغل خانگی در شهرستان



رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان حاجی‌آباد از افزایش بیش از ۷ برابری اعتبار برای اجرای طرح های مشاغل خانگی در شهرستان حاجی آباد خبر داد. 
به گزارش صبح ساحل، «سعید نیکوئی»، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان حاجی‌آباد گفت: یکی از زمینه هایی که می توان در آن به توفیقات در عرصه اشتغالزایی رسید فعال کردن ظرفیت مشاغل خانگی در شهرستان حاجی آباد است. وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت های فوق العاده ای در شهرستان حاجی آباد درحوزه های مشاغل خرد و خانگی مخصوصاً صنایع دستی، گردشگری، کشاورزی، فرهنگی و صنایع کوچک وجود دارد، لازم بود در این حوزه توجه و ورود بیشتری صورت گیرد که خوشبختانه این امر محقق شده است و طی تفاهمنامه ای که توسط وزارت متبوع و سازمان جهاد دانشگاهی در سال گذشته منعقد گردید، کلیه متقاضیان کسب و کار های مشاغل خانگی با توجه به ظرفیت هر شهرستان از مرحله شروع کسب و کار تا مرحله فروش و بازاریابی به صورت رایگان مورد حمایت قرار گرفته و آموزش های لازم در زمینه فعالیت خود توسط اساتید مجرب دریافت می دارند. 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان حاجی آباد بیان کرد: کل اعتبار مشاغل خانگی در سال ۹۹ بالغ بر ۴۰۰ ملیون تومان بود اما این اعتبار در سال ۱۴۰۰ با افزایش بیش از ۷ برابری به ۳ میلیارد تومان رسیده است که این امر موجب در برگیرندگی متقاضیان بیشتری برای راه اندازی مشاغل خانگی و کسب کارهای کوچک در شهرستان خواهد شد. نیکوئی تصریح کرد: این اعتبار در قالب تسهیلات قرض الحسنه منطبق بر ظرفیت ها و اولویت های منطقه  و مورد تائید دستگاه های اجرایی و متقاضیان آماده ورود به بازار کار اعطا می شود.
وی خاطرنشان کرد: در قالب حمایت از راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی ۲ نوع تسهیلات به متقاضیان اعطا می شود که نوع اول به افراد مستقل و کسانی که به تنهایی می خواهند کسب و کار خانگی راه بیاندازند تا سقف ۵۰ میلیون تومان است و نوع تسهیلات دوم برای پیشران ها و پشتیبان ها است که به ازای هر نیروی کار که مشغول به کار شوند ۵۰ میلیون تومان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان می توانند تسهیلات دریافت کنند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان حاجی آباد تاکید کرد: بنابر ابلاغ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات سهم بانک توسعه تعاون و ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم بانک رفاه کارگران برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی تخصیص صورت گرفته است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها