دنا پرفروش‌تر از رانا؛ فروش ایران خودرو در مردادماه کاهش یافت



گزارش فعالیت یک ماهه ایران خودرو در سایت کدال منتشر شده است. بیشترین سود ایران خودرو در مرداد ماه از فروش کدام محصول این شرکت بوده است؟

به گزارش صبح ساحل، به نقل از تجارت نیوز، در گزارش مالی مرداد ماه شرکت ایران خودرو ( خودرو) که چند روز گذشته در کدال منتشر شد، «خودرو» نسبت به ماه گذشته افت ۲۶ درصدی در تعداد فروش محصولات خود داشته است.

اما میزان فروش ایران خودرو در مرداد ماه ۱۴۰۰ نسبت به مرداد سال قبل، رشد ۴۱٫۸ درصدی را داشته است. در پنج ماه ابتدایی سال جاری فروش محصولات شرکت ایران خودرو نسبت به مشابه سال گذشته ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

ایران خودرو در گزارش یک ماهه مرداد ماه خود در مجموع ۲۸,۱۷۷ خودرو به فروش رسانده است که درآمدی ۴۵۱۱ میلیارد تومانی برای این شرکت به همراه داشته است. خودرو از فروش محصولات گروه پژو در مرداد ماه ۲۱۲۵ میلیارد تومان درامد کسب کرده است همچنین بیشترین درامد ایران خودرو از فروش ۴۰۳۵ دستگاه دنا بوده است.

نسبت به تیر ماه سال جاری ۲۶ درصد از تعداد فروش محصول دنا در ایران خودرو کم شده است اما مقدار فروش خودرو رانا درب کارخانه نسبت به ماه قبل ۱۸۸ درصد بیشتر شده است. مجموع فروش داخلی ایران خودرو از ابتدای سال مالی تا تیر ماه امسال با احتساب فروش ۴۴,۴۳۰ دستگاه خودرو در تیر به مبلغ ۱۷ هزار میلیارد تومان رسیده بود و این رقم تا پایان مرداد ماه به ۲۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها