88 فقره آتش‌سوزی در بندرعباس خاموش شد

نجات جان 125 بندرعباسی در حوادث مردادماه



امدادگران آتش‌نشانی بندرعباس ،مردادماه سال جاری   در 139 عملیات ، جان 125 نفر در بندرعباس را نجات دادند. از این تعداد 74 نفر در آسانسورهای سطح شهر گیر افتاده بودند، 35 نفر در خودرو و منزل محبوس شده و مابقی در  سوانح خودرویی، غرق‌شدگی،خودکشی و... بودند.

             
به گزارش صبح ساحل، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس در این مورد گفت: در یک ماه مردادماه، 43 دستگاه آسانسور دارای نقص فنی باعث گیرافتادن 74 نفر شد که تیم نجات وامداد با میانگین 2 دقیقه و 39 ثانیه به محل رسیدند و افراد را نجات دادند.حسن امینی زاده در خصوص 30 عملیات نجات محبوس شدگان در خودروها و منازل افزود: در این مدت 4 نفر در خودرو و 26 نفر در منازل به علت سهل‌انگاری و نقص فنی حبس شده بودند همچنین  در این رابطه 2 نفر مصدوم و 35 نفر نجات یافتند.
 وی با اشاره به سانحه خودرویی یادآور شد: در این بازه زمانی مأموران آتش‌نشانی به 11 عملیات تصادفات جاده‌ای شامل واژگونی، برخورد و سقوط خودرو اعزام که 3 نفر را نجات دادند، در این حوادث یک نفر جان خود را از دست داد و 11 نفر نیز مصدوم و روانه مراکز درمانی شدند. امینی زاده گیرکردن خودرو در ساحل و کانال 6 مورد اعلام کرد و ادامه داد: همه این موارد براثر سهل‌انگاری رانندگان رخ‌داده است. به گفته وی در این مدت 2 مورد غرق‌شدگی در آبگیر و دریا به 125 اعلام شد 2 نفر مصدوم و 2 نفر شده بودند همچنین 2 نفر دیگر نیز نجات یافتند. امینی زاده آمار خودکشی را 2 مورد عنوان کرد و گفت: یک نفر تهدید و یک نفر دیگر اقدام به خودکشی کرد که یک نفر آن‌ها مصدوم شد. وی از کشف 3 جسد مرد نیز خبر داد.
     

  
 حریق 44 منزل مسکونی
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس از 88 اطفا حریق در یک ماه گذشته خبر داد و گفت:44 منزل مسکونی در مردادماه دچار آتش‌سوزی شد که علت 20 مورد آن گاز،20 مورد اتصالی برق و 4 مورد مواد نفتی بوده است. امینی زاده 42 مورد عامل این حریق را غیرعمدی و 2 مورد نامعلوم ذکر کرد و افزود: 17 مورد حریق مربوط به نقص فنی،15 مورد سهل انگاری،  10 مورد عدم ایمنی و 2 مورد سایر بوده است، در این حادثه 3 نفر مصدوم شدند. این مقام مسئول از آتش‌سوزی 10 دستگاه خودرو براثر گاز، مواد نفتی، اتصالی برق نیز مطالبی بیان کرد که 4 نفر نیز در این مورد مصدوم شدند.

     
 صدور 108 پروانه و پایان کار ساختمان
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس در ادامه سخنان خود به صدور 62 پروانه ساختمان، 46 پایان کار ساختمان اشاره کرد و گفت: در مردادماه سال جاری 179 جعبه F در ساختمان‌های مرتفع، 588 خاموش‌کننده پودر و گاز و CO2 در ساختمان‌ها نصب شد. امینی زاده به 7 مورد بازدید ایمنی اماکن پرخطر اشاره‌ای داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها