افزایش ۴۰ درصدی تخلیه کالا‌های اساسی در بندرشهید رجایی بندرعباس



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا چهارم شهریورماه تخلیه کالا‌های اساسی در بندرشهید رجایی بندرعباس ۴۰ درصد افزایش داشته است.

   
به گزارش صبح ساحل، علیرضا محمدی کرجی‌ران افزود: با پهلوگیری ۳۲ فروند کشتی در پنج ماه گذشته یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۶۳ تن انواع کالا‌های اساسی در بندرشهید رجایی تخلیه شده است.

وی عمده این کالا‌ها را روغن نباتی، برنج، ذرت، شکر، کنجاله سویا، کود، گندم و جو اعلام کرد گفت: در این مدت ۱۵ کشتی حامل روغن به میزان ۴۵۲ هزار و ۳۳۸ تن وارد بندرشهید رجایی شده است که بیشتر آن‌ها برای فرآوری به کارخانه‌های کشور ارسال شده و یا درحال تخلیه است.
کرجی ران افزود: میزان تخلیه گندم به عنوان یک محصول استراتژیک در مدت یاد شده را ۳۳۴ هزار و ۶۱۶ تن اعلام کرد که به وسیله پنج کشتی وارد بندر شهید رجایی بندرعباس شده است.

به گفته محمدی کرجی ران اکنون سه فروند کشتی حامل کالای اساسی روغن، خوراکی، ذرت و گندم در بندرشهید رجایی پهلودهی شده و عملیات تخلیه درحال انجام است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: تا یک ماه آینده نیز۶۰۰ هزار تن کالای اساسی شامل برنج، روغن خام نباتی، شکر خام و گندم وارد بندر شهید رجایی بندرعباس می‌شود.

   

منبع:صداوسیما

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها