۴۵ میلیارد تومان خدمات بستری کرونا به بیمارستان‌های هرمزگان پرداخت شد



مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، تامین اجتماعی علاوه بر ارائه خدمات درمانی مستقیم در مراکز ملکی از طریق خرید خدمت از مراکز درمانی خصوصی، دولتی و ... در حوزه درمان غیر مستقیم به بیماران بیمه‌شده ارائه خدمت کرده‌ است.

        

به گزارش صبح ساحل، مریم امیری گفت: در درمان غیرمستقیم و طی سال گذشته و سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۴۴۸ میلیارد ریال برای بیماران مبتلا به کووید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان هزینه به مراکز بستری طرف قرارداد پرداخت شده‌است. 

امیری عنوان‌کرد: طی این مدت ۸۴۴۹ نفر در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی با تشخیص کووید بستری شده‌اند و طی سه ماهه نخست سال جاری آمار تعداد بستری بسیار افزایش یافته‌است.

وی به تعداد بستری در سال گذشته اشاره و خاطرنشان‌کرد: در سال گذشته چهار هزار و ۹۵۲ نفر در مراکز بیمارستانی طرف قرارداد بستری شده‌اند که در فروردین ۲۶۱نفر، اردیبهشت ۳۱۳ نفر، خرداد ۸۱۷ نفر، تیر هزار و ۱۲۲ نفر، مرداد ۵۹۷ نفر، شهریور ۳۹۴ نفر، مهر ۲۳۸ نفر، آبان ۴۳۲ نفر، آذر ۲۹۵ نفر، دی ۱۳۰ نفر، بهمن ۱۷۱ نفر و در اسفند ۱۸۲ نفر بیمه شده بستری شده‌اند. 

امیری درباره هزینه پرداخت شده در سال گذشته اظهارداشت: در سال گذشته بیش از ۱۹۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای بیماران بستری شده با تشخیص کووید در سایر مراکز درمانی استان هزینه شده‌است.

وی در خصوص سه ماهه نخست سال جاری نیز یادآورشد: در سه ماهه نخست امسال هم در تعداد افراد بستری و هم در هزینه پرداخت شده رشد بسیار زیادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود داشته است به طوری که در این مدت تعداد سه هزار و ۴۹۷ نفر در سایر مراکز درمانی بستری بوده‌اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان ادامه‌داد: در فروردین سال جاری تعداد ۵۸۷ نفر، اردیبهشت هزار و ۱۵۱ نفر و در خرداد ۱۷۵۹ نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی در سایر مراکز درمانی بستری بوده‌اند که برای بستری این افراد بیش از ۲۵۸ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال هزینه پرداخت شده‌است. 

امیری به عملکرد بخش کووید در بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس نیز اشاره و خاطرنشان‌کرد: از ابتدای شیوع این ویروس، در بیمارستان خلیج فارس ۲۶ تخت به این بیماران شامل ۲۵ تخت عادی و یک تخت ویژه اختصاص یافت و در حال حاضر تعداد تخت‌های اختصاص یافته به این امر به ۱۰۶ تخت شامل صد تخت عادی و شش تخت ویژه رسیده‌است. همچنین ۹ تخت بستری موقت کووید جهت ارائه خدمات دارویی به بیماران مبتلا به کرونا که نیاز به بستری ندارند.

این مسوول اضافه‌کرد: این افزایش تخت با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا و همکاری با دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان و با توجه به وضعیت قرمز استان انجام شده‌است تا بتوانیم خدمات بهتری به بیمه شدگان و مراجعین ارائه دهیم.

وی به تعداد مراجعین بیماران قطعی و مشکوک کووید۱۹ به بیمارستان خلیج فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا اول شهریور سال جاری عنوان‌کرد: در این مدت ۱۱۹۷۵ نفر بیمار قطعی و مشکوک به این بیماری به بیمارستان خلیج فارس مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، هشت هزار و ۹۴۲نفر به صورت سرپایی و سه هزار و ۳۳نفر به صورت بستری خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند.

وی در پایان به تعداد پرسنل مبتلا شده به کووید۱۹ اشاره کرد و گفت: از اسفند ۹۸ تا ابتدای شهریور ماه سال جاری تعداد ۳۴۳نفر از پرسنل مدیریت درمان و بیمارستان خلیج فارس شامل پزشک، پرستار و بهیار، نیروی خدماتی، اداری و مالی و سایر کادر درمانی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

     

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها