بیانیه جمعی از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات هرمزگان:

فرار رو به جلوی رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات و چرایی ترس از انتخابات مجدد



حال که دم خروس نمایان شده است، افرادی که به دنبال حکمرانی مطبوعاتی، تهدید اهالی رسانه و بریدن نان دیگران به هر روشی بودند، انگشت اتهام را به سمت دیگران نشانه می‌روند و مظلوم‌نمایی می‌کنند.

             

گویا رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات فراموش کرده است که چگونه با پشت پا زدن به اساسنامه از ورود افراد واقعی به خانه مطبوعات جلوگیری کرد، در راستای عدم ارائه‌ی خدمات به ایشان هزاران مانع تراشید، همه را پلی برای مطرح کردن خود دید و در اقدامی بی‌سابقه پس از برگزاری سه جلسه‌ی بی‌ضرورت فوق‌العاده با حضور دو الی سه نفر و در سه روز متوالی در سناریویی تکراری که عقل هیچ انسان فرهیخته‌ای نمی‌پذیرد برای مستندسازی صوری و رسیدن به خواسته‌های نامشروع خود دفتر صورت‌جلسات را از محل خانه مطبوعات خارج کرد که صورت‌جلسه‌ی این اتفاق و فیلم دوربین‌ها نیز در کلانتری محفوظ است.
فراموش نکنید که در این سال‌ها هرروز مستقیم و غیرمستقیم خبرنگاران را به دادگاه کشیده‌اید، با جوسازی معیشت‌شان را در سایر محل‌های کار با مشکل مواجه کرده‌اید، امکانات برخی از سازمان‌ها را دست‌مایه‌ی تحت‌فشار قرار دادن افراد قرار داده‌اید، ادامه‌ی حیات نشریات را مختل و از مشکلات اقتصادی‌شان برای اهداف خود سوءاستفاده کرده‌اید اما امروز طلبکار همه هستید و فریاد وا اسفا سر می‌دهید؟!
اگر تاکنون روزنامه‌نگاران و خبرنگاران محجوب هرمزگان در قبال اقدامات و تهدیدات شما سکوت کرده‌اند به خاطر حفظ حرمت اهالی رسانه بوده است اما همه همکاران ما باید بدانند که برخی برای نیل به مقصود خود دست به دامان سیاسیون ازجمله یکی از نمایندگان مجلس نیز شده‌ بودند و به دنبال فشار از طریق ایشان و نفوذ در وزارت خانه برای غیرقانونی جلوه دادن یک اقدام قانونی بودند که گویا مسئله تخلفات این افراد برای آن نماینده نیز محرز شد و حتی گروهی از اهالی محترم رسانه که در تصور بر حق بودن ایشان بودند، با رأی قاطع نظر به برگزاری مجمع عمومی دادند و ثابت کردند که دیگر حنای این گروه رنگی ندارد.
عجیب است افرادی که تا دیروز به طرق مختلف مجیزگوی دولت تدبیر و امید بودند، برخی از اتاق‌های استانداری را حیاط‌خلوت خود می‌دیدند، برای پذیرایی از میهمانانشان و جزیره‌گردی و ریخت‌وپاش به‌راحتی پول و امکانات می‌گرفتند و به‌واسطه رابطه و دوستی با برخی مدیران در همان دولت روند رسیدگی به خواسته و مطالبه قاطبه خبرنگاران را 6 ماه به تأخیر انداختند، امروز با فرا روبه‌جلو خود را دلسوز دولت انقلابی معرفی می‌کنند و به دنبال قلب ماجرا هستند.
سؤال این است تا کی می‌خواهید پشت نقاب مخفی شوید؟ بی اثری لابی هایتان در مرکز و شهامت یک مدیرکل در تمکین از خواست اهالی مطبوعات و پیروی از قانون برای شما تا این اندازه سنگین است؟
وقت آن رسیده که پرده‌ها کنار رود تا با یک اقدام انقلابی اعضای فهیم خانه مطبوعات استان هرمزگان پایه‌گذار تحولی اساسی و انقلابی باشند. بدون شک اگر تاکنون کسی بهره‌ای از حزب گرایی و لابی‌گری برده باشد آن فرد شما هستید و لحن و کردار و رفتار شما در این سال‌ها برای بسیاری محرز شده است و برای همین نیز از انتخابات و اعمال‌نظر اهالی مطبوعات فرار می‌کنید.
رشد و شکوفایی اصحاب رسانه با حذف انحصارطلبی میسر می‌شود و ما تمام تلاش خود را برای باز کردن عرصه‌ای که سال‌هاست توسط عده‌ای انگشت‌شمار تنگ شده است، خواهیم کرد.
تمام اقدامات خود را به‌دوراز جنجال و در چارچوب قانون پیش برده‌ایم و اگر لازم باشد برای روشن شدن ذهن همکاران فهیم خود نیز در آینده اسناد مختلفی را ارائه خواهیم کرد.
اما همکاران بدانند که اگر ما نیز اهل دادگاه و شکایت‌کشی بودیم باید به‌واسطه اقدامات خارج از چارچوب قانون این گروه انحصارطلب، شکایت قضایی می‌کردیم اما تا به امروز با سعه‌صدر و پادرمیانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد و بزرگان استان از حق قانونی خود گذشت کرده‌ایم.  اما سؤال دیگر من از این افراد این است که یادتان می‌آید چگونه با همین اقدامات مسبوق به سابقه در سال‌های گذشته مخالفان را از میدان خارج کردید؟ جلسات صوری و این ترفندهای نخ‌نما برای همه تکراری شده است، برای شما تکراری نیست؟ هنوز وقت آن نرسیده که در رابطه با اقدام غیرقانونی و استفاده از مهر و سربرگ خانه مطبوعات و اقدامات بدون مصوبه هیئت‌مدیره پاسخگو باشید؟
به نظر می‌رسد سؤالات زیادی در ذهن اهالی مطبوعات وجود دارد و بهتر است رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات به‌جای فرافکنی پاسخی برای علامت سؤال‌هایی که مدت‌هاست در محافل و بین اصحاب رسانه دست‌به‌دست می‌شود، پیدا کند و بپذیرد که پایان انحصار طلبی رسانه ای در هرمزگان فرا رسیده است.

بازگشت به مدار قانون اگرچه برای برخی سخت، اما اجتناب‌ناپذیر است و خبرنگاران مطالبه‌گر هرمزگان از حقوق صنفی خود به دلیل جنجال و مصاحبه‌های سفارشی‌های کوتاه نخواهند آمد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها