جزئیاتی درباره برخورد نامناسب مأمور با سارق سابقه‌دار در بندرعباس



معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در خصوص کلیپ منتشرشده در شبکه های معاند با موضوع برخورد نامناسب مأمور کلانتری با متهم دستگیرشده در بندرعباس ضمن مضموم شمردن رفتار مأمور و برخورد انضباطی با وی از سوی مبادی نظارتی پلیس، توضیحاتی ارائه کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ موسی عرب در این خصوص بیان کرد: در پی انتشار یک کلیپ چالشی و مغرضانه با عنوان اینکه نیروی سرکوبگر انتظامی بندرعباس در حرکتی غیر انسانی در ملاء عام اقدام به ضرب و شتم یک سارق بازداشت شده کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان انتظامی ، رده های نظارتی و پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: برابر پیگیری های انجام شده و در بررسی های اولیه مشخص شد بدنبال بروز نارضایتی شهروندان از مزاحمت های فراوان یک سارق حرفه ای منزل وداخل خودو و در پی اعلام مکرر شهروندان شهرک پیامبراعظم بندرعباس مبنی بر حضور و ایجاد مزاحمت  توسط این متهم  در شهرک دریاپیشگان بندرعباس ، اکیپ گشت خودرویی کلانتری به محل مذکوراعزام می شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: در گشت زنی های هدف‌مند گشت کلانتری، متهم مورد نظر شناسایی می شود که در هنگام دستگیری ضمن تمرد و عربده کشی،  به سمت مأمور و سرباز وظیفه حاضر در محل حمله ور شده و اجازه دستگیری و زدن دست بند را نمی‌داده است.

این مسئول انتظامی ضمن مضموم شمردن برخورد مأمور و ذکر این نکته که از سوی مبادی نظارتی انتظامی استان تنبیه انضباطی برای مأمورخاطی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در فرآیند دستگیری متهم و زدن دستبند احدی از شهروندان با سوء نیت و با هدف تخریب وجهه پلیس در جامعه با بیان کلمات والفاظ تخریبی و مغرضانه مبادرت به تهیه و انتشار یک فیلم کوتاه در فضای مجازی نموده که با تلاش های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا عامل انتشار کلیپ در فضای مجازی شناسایی و تلاش برای دستگیری این مجرم فضای مجازی ادامه دارد.

کارشناس اجتماعی پلیس هرمزگان با تأکید بر اینکه این کلیپ کاملا مغرضانه بوده و فقط بخش کوچکی از کلیپ تقطیع شده و روی آن مانور داده شده در صورتی که برابر بررسی های میدانی و اظهارات شاهدان عینی، برخورد شدید این سارق و استفاده از الفاظ رکیک و حمله ور شدن به سمت مأمورکلانتری زمینه ساز این برخورد بوده که متأسفانه به این مباحث توسط رسانه های معاند پرداخته نشده و کاملا هدفمند و جهت تخریب منزلت اجتماعی پلیس خدمتگذار و مردمی، صرفا بخشی از ماجرا رسانه ای شده است.

سرهنگ عرب در پایان سوابق هنجار شکنانه این مجرم سابقه دار را شرارت ،سرقت منزل و مغازه ، ایجاد مزاحمت در ساعات پایانی شب برای شهروندان، حمل و فروش مواد مخدر در محلات مختلف بندرعباس و ... عنوان و خاطرنشان کرد: بی شک توجه به مطالبات عمومی، افزایش تاب آوری در انجام مأموریت ها و رعایت حقوق شهروندی همیشه الگو و مدنظر پلیس ومورد تأکید سلسله مراتب محترم فرماندهی به کارکنان زیرمجموعه بوده است زیرا پلیس خود را خادم مردم بزرگ ایران و سرباز فداکار نظام می داند و به برهم زنندگان نظم و امنیت مردم اجازه عرض اندام نخواهد داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها