استاندارد بودن پساب ورودی به ساحل بندرعباس تکذیب شد



مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان صدور گواهی و یا هر اظهار kzvd دیگری مبنی بر استاندارد بودن پساب ورودی به ساحل بندرعباس را تکذیب کرد.

      

به گزارش صبح ساحل، به نوشته ایرنا، حبیب مسیحی تازیانی روز چهارشنبه گفت: پایش مداوم پساب خروجی تصفیه خانه بندرعباس ادامه دارد و هنوز میزان آلایندگی آن به حد استاندارد نرسیده است.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی توان ادعا کرد: پساب فاضلابی که هم اکنون به دریا در سواحل بندرعباس وارد می شود محیط زیست دریایی را تهدید نکرده و آلاینده خلیج فارس نیست.

مسیحی تازیانی در عین حال یادآور شد: البته تلاش های خوبی برای کاهش میزان آلایندگی پساب انجام شده اما ادعای رسیدن این آلایندگی به حد استاندارد و انتساب آن به گواهی اداره کل حفاظت محیط زیست درست نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان متذکر شد: کاهش آلایندگی نیز زمانی ارزشمند است که این فرآیند تثبیت شده و پایدار باشد و کاهش آلایندگی مقطعی و همراه با نوسان نباشد.

گفتنی است که امروز مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس گفت: با تلاش شبانه ریزی همکارانمان در این شرکت، توانستیم بعد از یک دوره 10 ساله کیفیت پساب خروجی از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس را به حد استاندارد برسانیم.

شهروز شجاعی که گفته های وی واکنش و تکذیب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان را در پی داشت مدعی شد:" به گواهی گزارش سازمان محیط زیست پساب فعلی با رسیدن به کیفیت استاندارد دیگر چرخه زیست محیطی(اکو سیستم) ساحل و دریا را چون گذشته مورد تهدید قرار نمی دهد."

همچنین در جریان بازدید میدانی منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، از روند اجرای پروژه سامان دهی پساب فاضلاب، اظهار داشت: با تشکیل شرکت زیر ساخت خلیج فارس، ماموریت سامان دهی پساب فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال آن به صنایع غرب بندرعباس به این شرکت محول شد.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها