دومین محموله ۶ میلیون دوزی واکسن به کشور وارد شد



بیست‌وسومین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دز واکسن، امروز پنجشنبه( هشتم مهرماه) در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، دبیرکل این جمعیت از ورود دومین محموله ۶ میلیون دزی واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت خبر داد و گفت: در اولین هفته‌ی مهرماه دو محموله به میزان ۱۲ میلیون دز واکسن کرونا توسط هلال‌احمر وارد کشور شد که هر دو محموله ۶ میلیون دزی، از نوع سینوفارم و برای سنین زیر ۱۷ سال بوده است.

به گفته محمدحسن قوسیان مقدم؛ در مجموع این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۵۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دز واکسن به کشور وارد کرده است.

سخنگوی هلال‌احمر در ادامه با اعلام اینکه «هلال احمر  وارد کننده اصلی واکسن در کشور  است» تصریح کرد: هلال احمر صرفا وارد کننده دارو و واکسن است و تایید سلامت و تشخیص نحوه مصرف محموله های وارداتی واکسن بر اساس شرایط داخلی قطعا بر عهده سازمان غذا و دارو و کمیته های علمی مرتبط با ستاد ملی کرونا است و بر همین اساس حرف و نظر آنها در این زمینه باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌ احمر، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در پایان با تاکید بر تاثیر بالای واکسیناسیون در کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر  افراد به ویروس کرونا بیان کرد: هلال‌احمر برای تسریع در امر واکسیناسیون سراسری، در حال حاضر با ۲۹۶ مرکز مشترک همکاری می کند و در ۲۲ مرکز نیز به صورت مستقل واکسیناسیون شهروندان را در دستور کار قرار داده است.

 

براساس آخرین آمار اعلام شده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون یک میلیون و 344هزار و 20دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، 969هزار و 133دوز اول و 374هزار و 887دوز دوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها