شکستن تیرهای برق به‌دنبال وقوع طوفان حاره‌ای در جاسک



 فرماندار جاسک گفت: طوفان چرخنده شاهین موجب شکستن تعدادی از تیرهای برق در منطقه لیردف در شرق این شهرستان شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد رادمهر افزود: تا این لحظه می‌توان گفت ۱۰ تیر برق شکسته که احتمال افزایش آن‌ها وجود دارد منطقه‌ای که این تیرها شکسته‌اند ۲۰ روستا را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: جای شکر دارد که مسیر توفان چرخنده شاهین تغییر یافت و عمده فعالیت آن بر روی دریا قرار داشت.

وی اضافه کرد: بخش لیردف همچنان شاهد بارندگی‌های پراکنده ناشی از فعالیت طوفان حاره‌ای شاهین بر روی دریای عمان است.

وی یاد آور شد: براساس پیش‌بینی های هواشناسی طوفان حاره‌ای در ساعت سه تا پنج بامداد روز یک‌شنبه منطقه جاسک را متأثر می‌کند و اکنون بر روی دریا قرار دارد.

فرماندار جاسک شنبه شب گفته بود: درپی احتمال خسارت طوفان حاره ای شاهین، شماری از اهالی روستای کروچ این شهرستان با درخواست خودشان در مکانی امن در همان حوالی روستا اِسکان یافتند.

محمد رادمهر افزود: روستای کروچ در فاصله ۷۲ کیلومتری شرق جاسک قرار دارد و براساس پیش‌بینی های هواشناسی طوفان حاره‌ای در ساعت سه تا پنج بامداد روز یک‌شنبه منطقه جاسک را متأثر می‌کند و اکنون طوفان بر روی دریا قرار دارد.

وی اضافه کرد: قایق‌ها و شناورها در راستای ایمن سازی دریا از روز گذشته به ساحل فراخوانده شدند و قایق‌های صیادی به حوزچه های آرامش و یا درون خشکی منتقل شدند تا کمتر در معرض خطر و آسیب باشند.

فرماندار جاسک ادامه داد: با وجود ورود طوفان شاهین به هرمزگان، شرایط شهرستان در حال حاضر خوب بوده و تمهیدهای لازم اندیشیده شده است.

معاون هواشناسی هرمزگان گفت: براساس آخرین اطلاعات انحراف چرخنده طوفان حاره‌ای شاهین به سمت دریاست و از سواحل هرمزگان فاصله گرفته است.

کیانوش عارفی شنبه شب اظهار داشت: براساس مدل‌های هواشناسی این طوفان فاصله زیاد از سواحل دارد و سواحل هرمزگان با این انحراف شاهد حوادث ناگوار نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه احتمال تغییر وجود دارد، ادامه داد: بارش سنگین باران هم اکنون بر روی دریا می‌بارد و موج‌های بلندی بر روی آن ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین سرعت وزش باد هم بر روی دریاست و در سواحل هرمزگان بارش چندانی رخ نداده است و با توجه به اینکه در لیردف ایستگاه باران سنجی وجود ندارد امکان تعیین میزان بارش در آن نقطه هم نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان  اعلام کرد: طوفان حاره‌ای وارد هرمزگان شد و بارش آن در بخش لیردف جاسک آغاز شده است و فرماندار جاسک عازم منطقه شده و مسایل را از نزدیک پیگیری می‌کند.

مهرداد حسن زاده ادامه داد: همه شناورها در شهرستان‌های جاسک و سیریک به ساحل فراخوانده شده و پهلوگرفته‌اند و نیروهای امدادی و خدماتی درحالت آماده باش قرار دارند،‌ مکان‌های امن برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز نسبت به جابه‌جایی مردم در معرض خطر اقدام شود.

فرماندار جاسک گفت: درپی احتمال خسارت طوفان حاره ای شاهین، شماری از اهالی روستای کروچ این شهرستان با درخواست خودشان در مکانی امن در همان حوالی روستا اِسکان یافتند.

محمد رادمهر شنبه شب افزود: روستای کروچ در فاصله ۷۲ کیلومتری شرق جاسک قرار دارد و براساس پیش‌بینی های هواشناسی طوفان حاره‌ای در ساعت سه تا پنج بامداد روز یک‌شنبه منطقه جاسک را متأثر می‌کند و اکنون طوفان بر روی دریا قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها