۵۰ درصد از دانش آموزان هرمزگانی دوز اول واکسن را دریافت کردند



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به استقبال بسیار خوب دانش آموزان از واکسیناسیون گفت: در استان بیش از ۱۸۶ هزار نفر دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله داریم که تا روز گذشته ۵۰ درصد کل دانش آموزان استان واکسن دوز اول را دریافت کرده اند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر فاطمه نوروزیان افزود: بیشتربن استقبال در واکسیناسیون دانش آموزی را  در شهرستانهای سیریک با ۷۸ درصد و بشاگرد با ۷۴ درصد شاهد بودیم و اما شهرستان هایی که کمترین پوشش را داشته اند شهرستان حاجی آباد با ۳۱ درصد و میناب با ۳۴ درصد که امیدواریم تزریق واکسن در همه شهرستانها با درصد بالا انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن دانش آموزی واکسن سینوفارم دو دوزی میباشد در خصوص فاصله زمانی بین تزریق واکسن انفلوانزا ، کزار و کرونا گفت: هر چند تزریق همزمان واکسنها از نظر علمی مشکلی ندارد ولی مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت برای ایجاد نشدن سردرگمی در شناسایی عوارض پس از واکسنها ، ترجیح این است که حداقل یک هفته و حداکثر ۲هفته فاصله بین تزریق واکسن کرونا با سایر واکسنها وجود داشته باشد و ترجیح این است که ابتدا واکسن کرونا را دریافت نموده و بعد از گذشت یک الی دو هفته واکسن کزاز و یا آنفلوانزا دریافت کنند.

 

براساس آخرین آمار اعلام شده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون یک میلیون و 471هزار و 992 دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، یک میلیون و 79هزار و 615دوز اول و 392هزار و 377دوز دوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها