زمان دوره انتخاب روستای پاک جزیره قشم تمدید شد



معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: زمان اجرای طرح سومین دوره انتخاب روستای پاک در جزیره قشم تا تاریخ ۱۰ آبان ماه سال جاری تمدید شد.

به گزارش صبج ساحل، «مهدی زارعی»، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای مختلف در جزیره قشم درخواست تمدید طرح مذکور را داشتند که با موافقت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حدود یک ماه تمدید شد. وی ادامه داد: اجرای طرح روستای پاک از سوی سازمان منطقه آزاد قشم، با هدف حرکت در مسیر توسعه روستاهای پاک جزیره اجرا و با استقبال مناسب از سوی  مردم همه روستاها مواجه شد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: مدیران روستایی به ویژه اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران برای رسیدن به جایگاه روستای پاک، باید با اتخاذ راهکارها و فرهنگ‌سازی، پاک بودن روستا را در میان مردم به یک هنجار تبدیل کنند. وی افزود: از زمان آغاز اجرای طرح روستای پاک، تلاش‌های قابل توجهی توسط جامعه محلی و منطقه آزاد قشم در نقاط مختلف جزیره انجام شده که بر اثر آن بسیاری از روستاها هم اکنون آماده میزبانی از گردشگران هستند. زارعی ادامه داد:  در طرح روستای پاک سه روستای برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند و در هر کدام از آنها طرح‌هایی با اعتبار بین ۵ تا ۱۰ میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد قشم اجرا می‌شود. وی اظهار کرد: امتیاز روستاها از ۱۰۰ محاسبه می‌شود که ۵۰ امتیاز به نظافت و آراستگی ظاهر روستا با مدیریت زباله، ایجاد فضای سبز و نماسازی ها، نصب تابلوهای راهنما، رنگ آمیزی جداول و دیوارها، استفاده از نمادهای معرفی روستا  و غیر آن اختصاص یافته است.

معاون گردشگری منطقه آزاد قشم افزود: ۵۰ امتیاز نیز به حفاظت از فضای تاریخی و به‌سازی تاسیسات گردشگری و اقامتی، مدیریت منابع محیط زیستی با محوریت توسعه پایدار و مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح‌های ابتکاری و خلاقانه  در حوزه های گردشگری ، اجتماعی و فرهنگی مرتبط است. وی در پایان خاطرنشان کرد: دور اول ارزیابی روستاها رو به اتمام است و به زودی وارد مرحله پایانی ارزیابی طرح مذکور و جمع بندی امتیازها خواهیم شد.  با اجرای طرح روستای پاک ضمن نهادینه شدن فرهنگ نگاهداشت جزیره به عنوان یک منطقه پاکیزه، آراسته و زیبا، زمینه برای استقبال از گردشگران و رونق گردشگری جزیره در دوران پساکرونا فراهم می‌شود.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها