فرمانده نیروی انتظامی استان خبر داد

۵۹۴ میلیارد تومان ضرر به قاچاقچیان مواد مخدر در هرمزگان



امروز 17 مهرماه است و شروع هفته ناجا  هفته ای که با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» آغاز شد. فرمانده انتظامی هرمزگان به مناسبت این هفته در نشستی با خبرنگاران به آمار 6 ماهه عملکرد این فرماندهی پرداخت و از برگزاری ۱۲۴ برنامه  تا  آخر این هفته در هرمزگان خبرداد. 
سردار غلامرضا جعفری  در سخنانش با بیان اینکه در راستای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر ، این امر مهم در دستور کار قرار گرفت افزود: با کاری جهادی طی ۶ ماه نخست سال جاری ۵۹۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بنیان‌های مالی قاچاقچیان ضربه وارد و حدود ۵۰۴ دستگاه خودرو از آن‌ها توقیف شد.وی این را گفت که  از اول سال جاری تا شهریورماه گذشته  قریب بر ۵۰ تن انواع مواد مخدر کشف شد و در این رابطه  ۴۷ باند متلاشی، ۲۱ قبضه اسلحه کشف، ۵۴۰ خودرو توقیف و ۷۰۶ طرح در این زمینه اجرا شد. سردار جعفری اشاره ای به کشفیات مواد مخدر  از هفته ناجا سال گذشته تا امسال کرد که میزان کشفیات مجموعه فرماندهی استان هرمزگان ۹۱ تن و ۷۲۱ کیلوگرم  بوده و بیش از هزار و ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بنیان‌های مالی قاچاقیان ضربه وارد شده است. وی  با بیان طرح‌های متعدد در خصوص برخورد با خرده فروشان نیز اظهار داشت: با هماهنگی که میان اعضای شورای تامین و معتمدین مردم وجود دارد، دستگیری سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است.
   

 دستگیری   94  اراذل و اوباش  در هرمزگان

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان  از دستگیری 94 اراذل و اوباش در سطح استان خبر داد که  در طی 6ماه اخیر به تله پلیس افتادند و دستبند سرد قانون بر دستانشان گره خورد و این آمار دستگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشته است. سردار جعفری آمار متلاشی شدن باندها نیز ۱۵ درصد افزایش عنوان کرد.وی   به  حوزه سرقت و کلاهبرداری گریزی زد که در طی این مدت بیش از ۲۱ میلیارد تومان در حوزه سرقت و ۵۹ میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان در حوزه کلاهبرداری توسط ماموران و کارگاهان پلیس به مال‌باختگان بازگشته شده است. و این طرح‌های اجرا شده ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. سردار جعفری  از کاهش 12 درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات در حوزه برون‌شهری و درون شهری خبر داد که متوفیان امسال نسبت به سال قبل ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است.
     
   

 حل و فصل 8 هزار پرونده در کلانتری ها 

رییس پلیس هرمزگان در ادامه به صلح و آشتی طرفین پرونده ها ی تشکیل شده در کلانتری اشاره ای داشت و گفت: طی این بازده زمانی از ۱۱ هزار و ۲۴۵ پرونده ه‌ای که به کلانتری‌ها ارجاع شده است، ۸ هزار و ۷۹۷ پرونده از طریق مصالحه حل و فصل شده است که در این حوزه شاهد رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم .
      

 هزار تماس با 110 

سردار جعفری از تماس بیش از هزار و ۱۶۹ فقره تماس به مرکز ۱۱۰ مطالبی عنوان کرد  که ۹۷.۵۰ درصد در این حوزه رضایتمندی ثبت شده است.وی  در خصوص  اقدامات پلیس فتا استان هرمزگان، نیز افزود: با توجه به اینکه جغرافیا جرم در فضای مجازی مشخص نیست، باید به سرعت وارد عمل شد، در همین راستا مرکز پلیس سایبری ناجا با شماره ۰۹۶۳۸۰ افتتاح که باعث جلب رضایمتمندی مردم شد. 
    

 برگشت 88 هزار خودرو به مبدا 

    
 رییس پلیس هرمزگان به بحث کرونا و دوران محدودیت‌های ناشی از آن  رسید که بیش از ۸۸ هزار دستگاه خودرو را به استان‌های خود برگشت داده شد  و روزانه نزدیک به ۲ هزار خدمت به مردم در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود. سردار جعفری  افزود:کمترین تلفات کرونا در بیمارستان‌های ناجا ثبت شده است در دوران شیوع کرونا به ۳۷ هزار و ۵۹۹ نفر از بیماران کرونایی خدمات ارائه شد و هزار و ۲۸۲ نفر در بیمارستان ناجا تحت بستری و درمان قرار گرفتند.
    

 توقیف 7 فروند شناور لنج صیادی غیر مجاز در قشم

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین گریزی زد به پرونده های مهرماه و به  توقیف 7 فروند شناور لنج صیادی  در جزیره قشم  اشاره ای داشت. 
ماجرای این پرونده توقیف بدین صورت است که مدتی قبل  مأموران انتظامی شهرستان قشم با انجام اقدامات اطلاعاتی از وجود شبکه های زیر زمینی انتقال سوخت غیر مجاز در سواحل روستای این شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند. مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی طی عملیاتی مشترک با دریابانی شهرستان با تشکیل چند اکیپ به محل مورد نظر اعزام و با متوقف کردن 7 فروند شناور لنج صیادی به جهت تغییر در ساختار شناور و آغشته بودن شناور به سوخت و دارا بودن مخزن اضافه در عرشه شناور و 1500 متر لوله های غیر مجاز زیر زمینی انتقال سوخت که با هدف انتقال سوخت های دپو شده در منازل ساحلی به اعماق دریا و اسکله صیادی توسط قاچاقچیان سوخت به صورت غیر مجاز تعبیه شده را کشف و معدوم ساختند. سردار جعفری ادامه داد: در این ارتباط 7نفر متخلف دستگیر شدند .
    

 برخورد قاطع با مخلان اقتصادی 

فرمانده انتظامی هرمزگان  با اشاره به برگزاری  ۱۲۴ برنامه در هفته ناجا گفت:امنیتی را پایدار می‌دانیم که برگرفته از مشارکت مردم باشد و اقدامات پلیسی و مکانیکی تنها تسکین دهنده است و نمی‌تواند پایدار باشد.  سردار جعفری ادامه داد:پلیس در خصوص پشتیبانی از تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری نقش مهمی را بر عهده دارد و این آمادگی وجود دارد که از هر سرمایه‌گذاری حمایت کنیم و امنیت را تامین کنیم، همچنین با مخلین امنیت اقتصادی نیز برخورد قاطع خواهیم  کرد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها