وزش باد همراه با گرد و خاک در هرمزگان/ مسافران دریایی از تردد با شناورهای سبک خودداری کنند



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: مسافران دریایی مرکز این استان با توجه به مواج شدن تنگه هرمز از تردد با شناورهای سبک از فردا یکشنبه ۱۸ تا سه شنبه ۲۰ مهر ماه خودداری کنند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهرداد حسن زاده روز شنبه در این خصوص گفت: براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان از روز یکشنبه با ورود سامانه جوی به آب‌های این استان افزایش سرعت وزش باد در محدوده ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج تا حداکثر ۱۵۰ سانتیمتر در تنگه هرمز را شاهد خواهیم شد.

وی ادامه داد: اختلال در تردد شناورهای سبک، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی در محدوده تنگه هرمز با توجه به پیش بینی هواشناسی رخ خواهد داد.

حسن زاده با اشاره به ورود سامانه افزایش شیو فشاری گفت: همچنین در مدت زمان یاد شده در مناطق شرقی و مرکز هرمزگان شاهد وزش باد به نسبت شدید شمال شرقی همراه با گرد و خاک، کاهش موقتی میدان دید افقی و کاهش کیفیت هوا را خواهیم شد.

وی تاکید کرد: با توجه به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا از هم استانی های عزیز در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد تقاضا می‌شود از ترددهای غیر ضروری به خصوص در ساعت‌های صبح تا ظهر روزهای یاد شده اجتناب کنند.

 

تغییر فصل هرمزگان با باد نعشی انجام می‌شود

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: شیو فشاری به معنای تغییرهای شدید فشاری است و در هرمزگان با سامانه پر فشار روبه رو هستیم که از عرض‌های شمالی فعالیت خود را آغاز می‌کند که تعریف آن برای مردم این استان وزش باد نعشی است.

کیانوش عارفی ادامه داد: جهت باد از شمال شرقی به جنوب غربی خواهد بود و انتظار می‌رود منجر به کاهش کیفیت هوا از فردا تا سه شنبه شود که تمرکز بیشتری بر روی مناطق شرقی هرمزگان خواهد داشت.

وی اشاره کرد: وزش باد نعشی نشانه تغییر فصل در هرمزگان است و پاییز هرمزگان با وزش این باد در این استان آغاز می‌شود و تابستان جای خود را به پاییز می‌دهد.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان عنوان کرد: تغییرهای تقویمی برای همه یکسان است اما برای هرمزگان بسیار متفاوت است.

عارفی اشاره کرد: همزمان با چرخند حاره‌ای برای ساعتی باد نعشی وزید اما به دلیل حضور آن سامانه تاثیری بر روی خشکی نداشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها