شصت و سومین محموله واکسن کرونا به کشور وارد شد



شصت و سومین محموله وارداتی واکسن کرونا، با حجم یک میلیون دز واکسن بهارات، امروز وارد کشور شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک گفت: شصت و سومین محموله واکسن وارداتی ساعت ۳ بامداد وارد کشور شد.

وی افزود: این محموله شامل یک میلیون دوز واکسن بهارات اهدایی هندوستان، از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد و به صورت یکسره و پای پرواز ترخیص شد و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

این مقام مسئول تاکید کرد: با ورود این محموله آمار واکسن‌های واردات از ۸۰ میلیون دز گذشت.

پیش از این هم یک محموله واکسن بهارات به میزان ۱۲۵ هزار دز در ۲۰ اسفند ۹۹ وارد کشور شده بود

 

حصول ایمنی جمعی تا اوایل آذر

در همین رابطه، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده و با سرعت واکسیناسیونی که در ۱.۵ ماه اخیر انجام می‌شود، امیدواریم تا اوایل آذر ماه بتوانیم به میزان پوشش واکسیناسیون ۷۵ درصدی در جامعه برسیم.

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره کنترل کرونا در جامعه گفت: میزان پوشش واکسیناسیونی که باید ایجاد شود تا بتوان گفت که ایمنی جمعی در جامعه ایجاد می‌شود، بر اساس شاخص سرایت‌زایی محاسبه می‌شود. به عنوان مثال اگر دلتا ویروس در جامعه رواج داشته باشد، طبق محاسبات اگر ۸۳ درصد جامعه به عفونت دلتا مبتلا شده یا واکسینه شوند، آن جامعه ایمنی جمعی پیدا می‌کند. از آنجایی که در کشور ما مقداری سوش آلفا و مقداری هم سوش دلتا وجود دارد، وزارت بهداشت اعلام کرده که هدف ما برای پوشش واکسیناسیون حدود ۷۵ درصد است تا بتواند بیماری را مدیریت کند. بنابراین اگر در ۷۵ درصد از جمعیت تقریبا ۸۴ میلیونی ایران واکسن تزریق شود، باعث می‌شود که ایمنی جمعی ان‌شاءالله در کل کشور ایجاد شود.

جماعتی با اشاره به بازگشایی‌ها و اجرای قرنطینه هوشمند گفت: مهمترین اصل این است که ما به ایمنی جمعی برسیم که برای آن بهترین وسیله این است که ۷۵ درصد جمعیت را واکسینه کنیم. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده و با سرعت واکسیناسیونی که در ۱.۵ ماه اخیر انجام می‌شود، امیدواریم تا اوایل آذر ماه بتوانیم به میزان پوشش واکسیناسیون ۷۵ درصدی در جامعه برسیم.

 

منابع: باشگاه خبرنگاران، ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها