خط‌ونشان بی‌سرانجام نمایندگان!!!



بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و انتشار نام‌های مختلف برای تکیه زدن بر صندلی مدیریت عالی استان هرمزگان، گزینه‌های بومی کنار گذاشته شد و هیات دولت یک فرد غیربومی را به‌عنوان استاندار هرمزگان برگزید.
درحالی‌که پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، چند تن از نمایندگان این استان در مجلس، انتخاب استاندار بومی را از مطالبات به‌حق مردم هرمزگان دانستند و لیستی از افراد بومی موردحمایت خود را در اختیار وزیر کشور قراردادند، اما این بار بازهم درب به روی همان پاشنه چرخید و داستآن‌همیشگی دور زدن نمایندگان استان توسط دولت و بی‌توجهی به خواست آن‌ها علیرغم قولی که وزیر کشور به نمایندگان استان داده بود تکرار شد. هنوز چند ساعت از رأی اعتماد دولت به «مهدی دوستی» به‌عنوان استاندار هرمزگان نگذشته بود که رئیس مجمع نمایندگان استان در مخالفت با این انتخاب و در نطقی آتشین، عملکرد دولت در فرایند انتخاب استاندار را موردانتقاد قرار داده و چنین گفت : چون در انتخاب استاندار هیچ مشورتی با مجمع نمایندگان نشده تصمیم گرفتیم در آئین معارفه شرکت نکنیم. 
احمد مرادی این حرکت را بی‌توجهی به مطالبات مردم و بی‌حرمتی دولت به هرمزگان و مردمانش عنوان کرد. او می‌گوید:بدون دخالت در کار دولت تنها مطالبات و انتظارات مردم از دولت به وزیر کشور منتقل شد و یکی از مهم‌ترین خواسته‌های به‌حق مردم استفاده از نیروی بومی و استفاده از مستعدین هرمزگان در رأس استانداری هرمزگان بود. 
وی بابیان اینکه دولت با این شیوه انتخاب و عدم مشورت با مجمع نمایندگان، به نمایندگان و مردم هرمزگان بی‌حرمتی کرده است، ادامه می‌دهد: با این شرایط هیچ‌یک از اعضای مجمع نمایندگان در آئین تودیع و معارفه استاندار هرمزگان شرکت نکرده و همچنین در سفر احتمالی رئیس‌جمهور به استان هرمزگان، ایشان را همراهی نمی‌کنیم مگر اینکه نظر مردم از سوی دولت جلب و رضایت مردمی در این خصوص کسب شود. این نماینده مجلس به این نکته هم اشاره کرد که شناختی از استاندار انتصابی دولت ندارد و تأکید می‌کند در خصوص انتصاب استاندار هرمزگان هیچ مشورتی با مجمع نمایندگان در مجلس نشد. اما چند روز پس‌ازاین انتقاد و خط‌ونشان کشیدن‌ها، به دنبال نشست نمایندگان استان با وزیر کشور و قول و وعده و وعید او، همین نماینده در یک چرخش 360 درجه‌ای اعلام می‌کند که در مراسم معارفه استاندار حضور پررنگی خواهند داشت. گویا وزیر کشور قول داده که استفاده از نیروهای توانمند هرمزگان در بدنه دولت سیزدهم را پیگیری خواهد کرد. این صحبت‌های رئیس مجمع نمایندگان استان، ما را یاد حرکتی می‌اندازد که 14 سال پیش نمایندگان استان در چنین شرایطی انجام دادند. هنوز فراموش نکرده‌ایم، تصمیم دسته‌جمعی نمایندگان استان به استعفا در مخالفت با انتخاب استاندار دولت هفتم را. نمایندگان هرمزگان در سال 86 درحرکتی دست به استعفای دسته‌جمعی زدند. 
نمایندگان مردم هرمزگان در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در اعتراض به انتصاب استاندار جدید و با طرح این پرسش که چرا باید خبر انتصاب استاندار جدید را از رسانه‌ها بشنوند و با آن‌ها در این زمینه مشورتی نشده، اعتراض خود را اعلام کردند و پس‌ازآن استعفا دادند. پس‌ازاین حرکت نمایشی هرچند استعفایشان تقدیم رئیس وقت مجلس شد اما هرگز ثبت نگردید و خبری از استعفا نشد و دولت نیز از تصمیم خود عقب‌نشینی نکرد. امروز نیز پس از گذشت 14 سال در سال 1400 و در دولت سیزدهم، حرکت نمایشی اخیر آقایان باعث نشد که دولت از مواضع خود در انتخاب استاندار غیربومی و بی‌توجهی به خواسته‌های نمایندگان کوتاه بیاید. 
متأسفانه سال‌هاست در مباحث کلان کشور ازجمله انتخاب استاندار نظر نمایندگان هرمزگان لحاظ نمی‌شود. گویی قدرت چانه‌زنی منتخبین مردم این استان در خانه ملت آن‌قدر قوی نیست که وزیر کشور به‌راحتی با قول‌هایی که معلوم نیست آن‌هم در این دولت عملی شود یا نه عکس یادگاری می‌گیرند و آن‌ها را راضی از اتاق جلسات وزارت کشور بدرقه می‌کند. حال این پرسش مطرح می‌شود، اگر چنین حرکتی از سوی وزیر کشور در انتخاب استانداران کلان‌شهرهایی همچون اصفهان و آذربایجان شرقی و خوزستان و ... دیده می‌شد و نمایندگان این استان‌ها دست به اعتراض می‌زدند، آیا منتخبین مردم به همین راحتی و با چند وعده و قول وزیر کشور که تحقق آن‌ها نیز معلوم نیست از مواضع خود کوتاه می‌آمدند؟
روزنامه صبح ساحل
منتشر شده: 1
كامراني
۱۹ مهر ۱۴۰۰
واقعا عالي نوشتيد خدا كنه ترتيب اثر بدهند نمايندگان هم هر چي به نفعشون باشه همان كار را انجام مي دهند. هيچ وقت طرف مردم نيستند فقط به منفعت خودشون مي انديشند.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها