شهروندان عراقی در رتبه دوم بیشترین خریداران خارجی ملک در ترکیه/ ایران همچنان در صدر قرار دارد



آمارهای رسمی ترکیه نشان می دهد که شهروندان عراقی در ماه سپتامبر با خرید 990 ملک در ترکیه، در رتبه دوم بیشترین خریداران خارجی ملک در ترکیه قرار گرفتند.

میدل ایست نیوز نوشت: سازمان آمار ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که شهروندان عراق در رتبه دوم بیشترین خریداران املاک و مستغلات در ترکیه طی ماه سپتامبر قرار گرفتند. در گزارشی که از سوی این سازمان منتشر شده است، فروش املاک در ترکیه به شهروندان خارجی در ماه سپتامبر 25.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و 6 هزار و 630 ملک در این مدت فروخته شده است.

در بین شهرهای ترکیه که بیشترین فروش ملک را به شهروندان خارجی داشتند، استانبول با 2.955 ملک در رتبه نخست، آنتالیا با 1.358 ملک در رتبه دوم و آنکارا با 408 ملک در رتبه سوم قرار گرفت.طبق آمار مذکور، ترکیه از ماه ژانویه تا سپتامبر امسال 37 هزار و 479 ملک به شهروندان خارجی فروخته است که این میزان نشان دهنده افزایش 43.2 درصدی فروش ملک در ترکیه است.

ایرانی ها با خرید 1.323 ملک رتبه نخست شهروندان خارجی که بیشترین ملک را در ماه سپتامبر خریداری کرده اند، به خود اختصاص دادند. پس از شهروندان ایرانی، شهروندان عراقی با خرید 990 ملک در رتبه دوم، شهروندان روسی با خرید 504 ملک در رتبه سوم، شهروندان آلمانی با خرید 298 ملک در رتبه چهارم و شهروندان کویتی با خرید 281 ملک در رتبه پنجم قرار گرفتند.

عراقی ها از سال 2015 در صدر فهرست شهروندان خارجی که بیشترین ملک را در ترکیه خریداری می کنند، قرار دارند اما با آغاز سال 2021، جای خود را به شهروندان ایرانی داده و در رتبه دوم قرار گرفتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها