رئیس جمهور:

پروژه اتصال فارس به دریا در برنامه‌های دولت سیزدهم است



رئیس جمهور گفت: شورای عالی آب به زودی در کشور تشکیل خواهد شد تا عدالت در توزیع آب رسانی را شاهد باشیم این در حالی است که پروژه اتصال فارس به دریا نیز مدنظر دولت سیزدهم است.

به گزارش صبح ساحل، «حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور در نشست خبری سفر به استان فارس بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی که در سطح کشور و فارس وجود دارد این سفر به گونه‌ای شد که امکان حضور در اجتماعات گسترده مردم از بین رفت اما استان فارس استانی پهناور، مستعد، مذهبی، مهد تحول و مهد دانشمندان نخبه جهان اسلام است. وی اضافه کرد: پیش از سفر به استان فارس نسبت به بررسی مشکلات و نیازهای استان فارس اقدام شد و با متخصصان جامعه در خصوص اولویت‌های استان فارس گفت و گو به عمل آمد از این رو با توجه به اینکه در استان فارس دارای پروژه‌های ناتمام است از این رو پروژه‌های ناتمام فارس در حوزه‌های مختلف شناسایی شد او ادامه داد: بیش از ١٠٠ طرح در استان فارس احصاءشد که این طرح‌ها با ضمانت دولت قرار است در استان فارس اجرایی شود و بیش از شش هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان فارس در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور یادآور شد: این طرح‌ها در حوزه‌های استانی و ستادی مورد پیگیری قرار خواهند گرفت که از طرح‌های توسعه محور حرم مطهر تا مشکلات موجود در حوزه تأمین آب در میان این طرح‌های توسعه‌ای در نظر گرفته شده است. او ادامه داد: شورای عالی آب به زودی در کشور تشکیل خواهد شد تا عدالت در توزیع آب رسانی را شاهد باشیم این در حالی است که پروژه اتصال فارس به دریا نیز مدنظر دولت سیزدهم است. رئیسی عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند مصوبات این سفر را محقق کنند این در حالی است که استان فارس قطب فرهنگی کشور است و باید با این دیدگاه نسبت به برنامه ریزی برای این کلان شهر و استان برنامه ریزی کرد.

به گفته این مقام مسئول استان فارس در حوزه‌های گردشگری سلامت و گردشگری طبیعی و مذهبی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که می‌توان از اقتصاد گردشگری برای توسعه فارس و کشور اقدام کرد. رئیس جمهور افزود: فارس در برخی از ویژگی‌های کشاورزی در کشور اول است ولی باید با تغییر شرایط کشت در حوزه کشاورزی علاوه بر نوآوری نسبت به افزایش بهره وری اقدام کرد. او افزود: در حوزه اقتصاد نقدینگی باید به سمت تولید حرکت کند این در حالی است که فارس تنها ۴٠ مورد از صنایع این استان فعال است ولی باید حرکت نقدینگی در ارائه تسهیلات به سمت تولید حرکت کند.

به گفته وی طرح‌های که احصاءشده است مربوط به اولویت‌های استان فارس است از این رو شاید طرح‌های دیگری نیز وجود داشته باشد اما این طرح‌ها مهمترین نیاز استان است. رئیس جمهور با اشاره به اینکه اشتغال زایی وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی است یادآور شد: اشتغال زایی باید به گونه‌ای باشد که تمام جوانان به هرگونه ای که امکان پذیر است مشغول به کار شود و اشتغال نیز تنها عضویت در میان دستگاه‌های دولتی نیست بلکه باید تولید در کشور افزایش یابد. رئیسی یادآور شد: توجه به معیشت نباید عاملی برای فراموشی نمادهای فرهنگی و موضوع فرهنگ شود از این رو برنامه ریزی ها به گونه‌ای است که بتوانیم با برنامه ریزی کلان نسبت به توسعه اقتصاد گردشگری اقدام کنیم لازم به ذکر است که بودجه قابل توجه‌ای برای احیا و مرمت آثار تاریخی در استان در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها