صدور بیش از ۲ هزار سند تک برگی در قشم



رییس اداره ثبت اسناد و املاک قشم گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۱۳ سند تک برگ در قشم صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد آرامش افزود: همچنین در این مدت ۲۱۹ پرونده اجرایی در این اداره مختومه شد که در همسنجی با سال گذشته حدود ۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ۱۰۴ پرونده اجرایی نیز در این سازمان تشکیل شد که با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک قشم تصریح کرد: مهریه با ۵۲ پرونده و قراردادهای بانکی با ۲۳ پرونده بیشترین آمار پرونده‌های اجرایی افتتاح شده را شامل می‌شود و مابقی مربوط به اسناد رهنی، چک‌های بدون موجودی، آب‌بها و شارژ ساختمان است.

وی تاکید کرد: در راستای ایجاد پرونده‌های اجرایی ۷۹ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال برای موسسات و نهادهای دولتی و بیش از ۸۹ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال نیز از موسسات و شرکت‌های خصوصی دریافت شد.

آرامش با اشاره به صدور ۱۳۸ سند مربوط به املاک دولتی،اظهار کرد: امسال تا پایان تابستان ۳۱۳ سند به دستور مقام قضایی بازداشت و ۳۱۱ سند نیز رفع بازداشت شده است.

 

بیش از ۱۰ هزار اوراق ثبتی در قشم آرشیو الکترونیکی شد

رییس اداره ثبت اسناد و املاک قشم گفت: در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۹۶۰ پرونده با بیش از ۱۰ هزار و ۲۶۰ برگ اوراق ثبت اسناد قشم اسکن و آرشیو الکترونیکی شد.

وی افزود: این امر در راستای اهداف دولت الکترونیک برای ساماندهی پرونده‌های قدیمی اسناد و املاک قشم و امکان استعلام به صورت اینترنتی انجام گرفت.

آرامش ادامه داد: در این مدت همچنین ۱۰ هزار و ۲۸ سند موجود در ۱۰ دفتر اسناد رسمی این شهرستان مورد بازرسی قرار گرفت.

 

شهرستان قشم دارای ۱۰ دفتر اسناد رسمی، ۶ دفتر ازدواج و چهار دفتر طلاق است. این شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها