اولین دوره آموزش و تربیت بهورزان دارای مدرک دانشگاهی در هرمزگان آغاز شد



اولین دوره آموزش و تربیت بهورزان دارای مدرک دانشگاهی در ۴ مرکز آموزش بهورزی در هرمزگان اغازشد.

 

به گزارش صبح ساحل، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در راستای تامین و ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی درمانی در روستاهای تحت پوشش آموزش فراگیران بهورزی دارای مدرک تحصیلی پرستاری، بهداشت عمومی، مامایی و بهداشت محیط می‌باشند آغاز شد.

دکتر محمود حسین پور افزود: در این دوره تعداد ۲۵ نفر از پذیرفته شدگان که در مرکز آموزش بهورزی شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرلنگه و میناب طی۶ ماه آموزش های تئوری و عملی و کارورزی مهارت لازم راکسب خواهندکرد و بعد ازطی این مدت درخانه های بهداشت مربوط به عنوان بهورز به ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی می پردازند.

وی بیان کرد: بهورزان نمونه بسیار مناسبی از فناوری کم هزینه و بهترین پیام آوران سلامت در کشورند که با تلاش مضاعف خود و با کمترین امکانات، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها و صیانت از سلامت مردم دارند.

رئیس گروه آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه های سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هدف نهایی و کلی مرکز آموزش بهورزی حفظ، تامین و ارتقاء سلامت جامعه روستایی از طریق تربیت بهورز و افزایش سطح آگاهی و مهارت بهورزان توسط مربیان آموزش بهورزی در زمینه ارائه خدمات بهداشتی درمانی اولیه جامعه می باشد.

لیلا حدادی افزود: این افراد پس از کسب نمره قبولی درآزمون کتبی و پس از مصاحبه و مراحل گزینش، جهت خانه بهداشت های غیرفعال پذیرش شده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها