برداشت غیر مجاز از حساب مادر برای خرید بازی اینترنتی



رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از کشف پرونده با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب خبر داد و گفت: متهم در قبال خرید اکانت یا شارژ بازی های رایانه ای اقدام به تخلیه کارت بانکی مادرش کرده بود .

  

به گزارش صبح ساحل، سرگرد احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌ها و اقدام‌های تخصصی صورت گرفته و بررسی مدارک و مستندات شاکی و تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی، متهمه مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا انتقال یافت.

این مسئول انتظامی اظهارداشت:  متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود. در بازجویی اولیه انجام‌شده، مشخص شد متهم  فرزند شاکی بوده و با استفاده از اطلاعات حساب و به صورت غیرمجاز اقدام به خرید بازی اینترنتی می‌نموده است .

این مقام مسئول تصریح کرد: با دعوت از شاکی و اطلاع او از موضوع، مشخص شد تراکنش هایی که مستقیما با سیم کارت خود وی انجام شده توسط فرزندش که سیم کارت در اختیار او بوده صورت گرفته و فرزند شاکی از کارت بانکی مادرش برای انجام بازی‌های آنلاین استفاده کرده و بدون اطلاع پدر و مادرش اقدام به فعال نمودن رمز دوم و رمز پویای کارت کرده و از آن در جهت خرید بازی استفاده کرده است؛ در این خصوص ضمن احضار فرزند شاکی به پلیس، پرونده پس از گذشت شاکی و رضایت او به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطر نشان کرد: والدین باید ضمن آشنایی با نحوه استفاده از تکنولوژی روز، همگام با فرزندان خود حرکت کرده و از آنها عقب نمانند در غیر اینصورت نمیتوانند همگام با تکنولوژی در تربیت فرزندان خود موفق شوند، همچنین والدین دقت نظر داشته باشند که از در اختیار قرار دادن کارت بانکی اصلی خود به فرزندانشان خودداری نمایند و جهت انجام مخارج روزانه، کارت به خصوصی با یک سقف مشخص در اختیار آنان قرار دهند .

سرگرد بهمنی گفت: کاربران درصورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها