معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قشم:

سگ‌های بدون صاحب در قشم ساماندهی می‌شوند



معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قشم گفت: بنا بر شکایات متعدد مردم و حضور بیش از حد سگ‌های ولگرد در جزیره قشم، ستاد مقابله با حیوانات موذی تشکیل شد تا به زودی سگ‌های ولگرد قشم ساماندهی شوند.

به گزارش صبح ساحل، «آرش نیروزمند«، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قشم در جلسه ستاد مقابله با حیوانات موذی شهرستان قشم گفت: حضورسگ‌های ولگرد باعث نارضایتی شهروندان و گردشگران شده و چهره شهر را نیز نامناسب کرده است‌. وی ادامه داد: گردشگران زیادی همه ساله در نیمه دوم سال به قشم سفر می‌کنند و با توجه به واکسیناسیون عمومی در کشور، این روند رو به افزایش است.

معاون سیاسی فرماندار تصریح کرد: سازمان‌های متولی باید در زمینه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد یکپارچه عمل کرده و از فعالیت‌های جداگانه پرهیز کنند. وی اظهار کرد: اتلاف این حیوانات تبعات اجتماعی و سیاسی به همراه دارد و موجب نارضایتی شهروندان حامی حقوق حیوانات و فعالان زیست محیطی است.

   

شناسایی بیش از ۸۰۰ سگ ولگرد در جزیره قشم

همچنین «شاهد ملازم»، مدیر شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه گفت: در این فضا هم‌اکنون حدود ۴۰۰ سگ نگهداری می‌شود و مقرر شده است با افزایش این فضا حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ سگ دیگر به این مکان منتقل شوند. وی ادامه داد: یک سازمان مردم نهاد(سمن) با محوریت حمایت از حقوق حیوانات در از سازمان منطقه آزاد مجوز فعالیت دریافت کرد و هم‌اکنون  فعالیت خود را در فضای مذکور به صورت قانونی و رسمی آغاز کرده است.

مدیر شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: لازم است سایر ارگان‌های متولی نیز تنها با این سمن هماهنگی کرده و امکانات و زیرساخت‌های لازم را به صورت قانونی در اختیار آن قرار دهد. وی در ادامه از مردم خواست هرگونه غذادهی و کمک به سگ‌های ولگرد را از طریق این مرکز انجام دهند و تاکید کرد: مردم با غذا دادن به سگ‌های ولگرد باعث افزایش تعداد این سگ‌ها شده و ناخواسته مشکلاتی را برای جامعه ایجاد می‌کنند. ملازم اظهار کرد: از دامپزشکی قشم خواستاریم تا با در اختیار گذاشتن داری بیهوشی در امر جمع آوری سگ‌های ولگرد وحشی ما را یاری کنند. وی از جمع آوری ۵۰ سگ در چند روز اخیر خبرداد و افزود: بیش از ۸۰۰ سگ ولگرد در جزیره قشم شناسایی شده است که امکانات فعلی پاسخگوی نگهداری همه آن‌ها نیست. مدیر شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: از مردم و مسوولان خواهشمندیم تا نقاط آلوده را به این مدیریت گزارش کنند تا نسبت به جمع‌آوری این حیوانات اقدام شود.

«بهناز علیئی»، مدیرعامل موسسه نگهداری از سگ‌های ولگرد قشم گفت: تاکنون از ۴۰۰ سگ جمع‌آوری شده در این مرکز حدود ۲۱۵ سگ عقیم سازی شده است. علیئی در جلسه ستاد مقابله با حیوانات موذی شهرستان قشم افزود: از این تعداد ۱۷۰ قلاده نر و مابقی ماده هستند. وی ادامه داد: با مجوزی که توسط سازمان منطقه آزاد قشم در اختیار این موسسه خیریه قرار گرفت، مشکل کمک‌ها و قراردادهای سازمان‌ها و اداره‌های دولتی حل شده است و می‌توان با همکاری بین دستگاهی و تمرکز فعالیت‌ها، شاهد رفع کامل این مشکل در جزیره قشم باشیم.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها