گشمی جاسک فاقد راه روستایی مناسب

صید و صیادی دچار مشکل شده 



روستای گشمی در بخش لیردف شهرستان جاسک با وجود گذشت ۱۰ سال از سیل سال ۹۸ که جاده روستا را نابود کرد، با نبود راه روستایی مناسب مواجه است.
به گزارش صبح ساحل، «اسماعیل خانقاهی»، دهیار روستای گشمی بخش لیردف در این زمینه اظهار کرد: راه نامناسب روستای گشمی با ۷ کیلومتر مسیر اصلی و ۱۲ کیلومتر ساحلی، تردد برای این جاده خاکی را برای اهالی رنج آور ساخته است و در حالی که شغل اصلی مردم روستا صید و صیادی است و مشکل روستا گشمی جاده خاکی آن است که سال‌ها است در تلاش برای آسفالت آن هستیم اما مسؤولان پاسخ درستی به ما نمی‌دهند. وی افزود: این جاده مسیر تردد و گذر مردم و صیادان روستاهای اطراف نیز هست و سال‌های اخیر با وجود سیل وضعیت جاده از قبل هم بدتر شده است و نداشتن جاده باعث شده تعدادی از دانش آموزان روستا بخاطر عدم تردد سرویس، ترک تحصیل کنند.
دهیار روستای گشمی یادآور شد: شرایط جاده باعث ترک تحصیل دختران روستا نیز شده است و همین موضوع سبب شده که سرویس‌های مدارس تمایلی برای آمدن روستا نشان ندهند.
خانقاهی در ادامه عنوان کرد: حمل و نقل بار به روستا هم بخاطر همین جاده با هزینه مضاعف همراه شده و اگر تصادف یا بیماری نیاز به آمبولانس داشته باشد با این وضعیت مسیر ارتباطی امداد رسانی به راحتی میسر نخواهد بود و لذا از مسئولان ذی ربط در این زمینه درخواست داریم نسبت رفع مشکل روستای گشمی اقدام کنند.
گفتنی است، روستای گشمی با دارا بودن ۸۰ خانوار و ۴۰۰ نفر جمعیت از توابع بخش لیردف در ناحیه شرقی شهرستان جاسک قرار دارد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها