با پهلوگیری همزمان ۴ کشتی ؛

تخلیه ۲۴۰هزار و ۷۹۸ تن کالای اساسی در بندرشهید رجایی آغاز شد



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هم اکنون چهارفروند کشتی حامل گندم، روغن خوراکی و ذرت درمجموع ۲۴۰هزار و ۷۹۸ تن در بندر شهید رجایی درحال تخلیه کالاهای خود هستند.

به گزارش صبح ساحل، «علی‌رضا محمدی کرجی‌ران»، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲فروند از این کشتی‌ها حامل ۱۳۸ هزار و ۷۹۸ تن گندم و ۲کشتی دیگر نیز حامل ۳۰ هزارتن روغن خوراکی و ۷۲ هزارتن ذرت هستند که هم اکنون در اسکله ۱۳ این بندر تخلیه و به صورت حمل یکسره وارد کشور می‌شود.

مدیرکل بنادرو دریانوردی هرمزگان با اشاره به تدوام تخلیه و حمل یکسره کالاهای اساسی در بندرشهید رجایی ادامه داد: همزمان با پهلودهی این چهارکشتی، ۱۲ فروند کشتی دیگر حامل کالای اساسی در لنگرگاه مستقر هستند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته طی روزهای آینده در اسکله‌های ویژه تخلیه کالاهای اساسی بندرشهیدرجایی پهلو می‌گیرند. وی کاهش هزینه‌های بندری و تسریع در انتقال کالا را از مزیت‌های مهم حمل یکسره کالا عنوان کرد و بیان داشت: از این ۱۲ فروند کشتی حامل کالای اساسی، هفت فروند کشتی حامل ۴۵۵ هزارتن گندم، ۴ فروند کشتی حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن روغن خوراکی و ۱۳۵ هزار تن جو و یک فروند کشتی دیگر نیز حامل ۶۲ هزار تن سویا است. 

محمدی‌کرجی‌ران با بیان اینکه هشت فروند کشتی دیگر از کشورهای مبدا به سمت بندر شهید رجایی درحال حرکت هستند، اضافه کرد: این هشت فروند کشتی حامل ۴۷۱هزار و ۵۰۰ تن کالای اساسی هستند که با برنامه‌ریزی انجام شده طی ماه آینده وارد لنگرگاه بندرعباس می‌شوند. به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرشهید رجایی،در شش‌ماهه سال جاری نیز یک میلیون و ۵۵۶ هزارو ۶۳ تن کالای اساسی در بندرشهید رجایی تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها