مثبت شدن ۲۳ درصد از تست‌های کرونا در کیش



رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: از اسفند ۱۳۹۸ همزمان با آغاز همه گیری کرونا، ۲۳ درصد تست های اخذ شده از کیشوندان و مسافران این جزیره مثبت شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمدرضا رضانیا شامگاه سه شنبه در نودمین جلسه شورای اداری کیش اظهار داشت: از ابتدای همه گیری کرونا تا کنون ۳۶ هزار و ۷۷ تست از افراد دارای علایم بیماری کووید ۱۹ اخذ شده که ۲۳ درصد از این تعداد شامل هشت هزار و ۳۱۷ مورد مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۰ ماه گذشته به ازای هر ۱.۴ نفر کیشوند یک تست اخذ شده است افزود: این مدت یک هزار و ۲۰۶ نفر در بیمارستان بستری شده اند که شامل ۱۴.۵ درصد بیماران شناسایی شده  که این شاخص از  ۲۰ درصد میانگین جهانی حدود ۵.۵ درصد پایین تر است.

سخنگوی شورای سلامت کیش در خصوص علت پایین بودن نرخ بستری نسبت به بیماران شناسایی شده گفت: در این جزیره با همکاری شورای سلامت و سازمان منطقه آزاد از ابتدای شروع همه گیری قرنطینه سازی و پیشگیری در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در نتیجه این اقدامات تا کنون ۳۹۷ نفر در قالب چهار هزار و ۷۷۱ نفر-خدمت از خدمات هتلی نقاهتگاه استفاده کرده اند و هم اکنون نیز  ۱۰۹ نفر نیز در قرنطینه خانگی هستند.

 

میزان کشندگی کرونا در کیش ۶۹ صدم درصد است

رضانیا با اشاره به اینکه از ابتدای همه گیری تا کنون ۵۸ نفر به علت ابتلا به کرونا فوت کرده اند که ۲۳ نفر در پیک های اول تا چهارم و ۳۵ نفر در پیک پنجم جان خود را از دست دادند افزود: تعداد فوت در این جزیره به ازای هر ۱۰ هزار نفر با احتساب ۵۰ هزار نفر جمعیت ساکن جزیره ۱۱.۶ نفر است.

وی افزود: شاخص جهانی کشندگی به ازا  بیمار مثبت کشف شده ۲ درصد، میانگین کشوری ۲.۵ درصد است اما به علت الگو برداری از کشورهای موفق، گام نهادن در مسیر درمان سریع، پیشگیری از وخامت حال، تسریع و کیفی سازی خدمات این شاخص در کیش تنها ۶۹ صدم درصد است.

۴۵ درصد ساکنان کیش ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کردند

رییس مرکز توسعه سلامت در خصوص وضعیت واکسیناسیون جزیره نیز گفت: این فرآیند از ۱۱ مرداد امسال شدت گرفته و تا کنون ۷۴ هزار و ۵۰ دُز واکسن به کیشوندان تزریق شده است.

وی یادآور شد: از این تعداد ۵۰ هزار و ۹۴۴ نفر در نوبت اول واکسن دریافت کرده اند و ۴۵ درصد از این تعداد نیز شامل ۲۳ هزار و ۷۳ نفر هر ۲ دُز خود را دریافت کرده اند.

رضانیا گفت: سه هزار و ۲۶۹ نفر از دریافت کنندگان واکسن در این جزیره در رنج سنی  ۱۲ تا ۱۸ سال هستند که شامل ۶۹.۵ درصد دانش آموزان است.

عدم مراجعه باعث کندی روند تزریع واکسن شده است

وی افزود: اکنون به علت کند شدن مراجعه افراد برای تزریع دُز دوم روند واکسیناسیون به کندی پیش می رود و خطر وارد شدن به پیک دوم در جزیره بیشتر می شود.

رضانیا گفت: در صورت طولانی شدن پروسه واکسیناسیون افراد بیشتر مستعد بیماری هستند که شورای سلامت برای تسریع در این روند برای افراد مختلف از جمله کارکنان دستگاه های اجرایی، نهادها و بخش خصوصی شیوه نامه ای جدید را تدوین کند.

وی یادآور شد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از ورود جزیره به پیک ششم اندیشیده شده و انتظار می رود با حرکت به سمت ایمنی بیشتر با رعای پروتکل ها و واکسیناسیون از این بحران جلوگیری شود.

 

۲۳ درصد تست های کرونا در کیش مثبت شد

 

نظام مدیریت خطر در بیمارستان کیش تقویت می شود

رییس بیمارستان تخصصی کیش نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های سه ساله این بیمارستان با افق ۱۴۰۰ تا ۱۳۰۳ گفت: حفظ و ارتقای ایمنی بیماران، تقویت نظام مدیریت خطر، ارتقا سلامت گیرندگان خدمات، کارکنان، محیط و جامعه از جمله این برنامه ها است.

مصطفی نادعلی نژاد افزود: افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمت و کارکنان، بهینه‌سازی مدیریت منابع انسانی مالی تجهیزات و فیزیکی و اطلاعات و تقویت جایگاه برندینگ بیمارستان از دیگر برنامه های این بیمارستان در افق ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ است.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ نیز پیاده‌سازی استانداردها و قوانین بالا دست، توسعه خدمات مراقبت سلامت، توسعه گردشگری سلامت، نوسازی و توسعه تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی، توسعه فعالیت های آموزشی، مدیریت منابع انسانی ‌ ارتقا سطح انگیزش درون سازمانی و مدیریت اپیدمی کرونا از مهترین برنامه ها است.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها