ثبت‌نام ۳۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن



معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه ۲۸ مهرماه تاکنون حدود ۳۰۰ هزار متقاضی مسکن در سامانه saman.mrud.ir ثبت نام کردند.

 

به گزارش‌ صبح ساحل و به نوشته خبرگزاری صدا و سیما، محمود محمودزاده گفت: متقاضیان می‌توانند شبانه روز به مدت یک ماه در این سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: شرط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، داشتن فرم سبز (استفاده نکردن از امکانات دولتی و یارانه‌ای زمین، مسکن و تسهیلات) نداشتن ملک خصوصی، متاهل و یا سرپرست خانوار بودن و داشتن حداقل ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضای مسکن است.

 

گفتنی است که ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرحهای حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir از روز چهارشنبه، 28مهرماه در  استان‌ها و شهرهایی که زمین برای آنها تامین شده، آغاز شده است. متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه «ثبت نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند.

عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا چهار شرط اصلی خواهد بود.

محدودیتی برای نام‌نویسی وجود ندارد و حداقل تا یک ماه امکان ثبت‌نام وجود دارد. بنابراین واجدان شرایط بدون دغدغه، ثبت‌نام را انجام دهند. بعد از یک ماه از زمان نام‌نویسی، توقف و پیرایش اطلاعات شروع می‌شود. اطلاعات هویتی سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل وی که دارای شروط چهارگانه اعلام شده هستند به همراه شهر مورد تقاضا باید توسط متقاضیان در سامانه وارد شود. بعد از پالایش اولیه و بعد از آنکه متقاضیان، واجد شرایط شناخته شدند از پذیرفته شدگان برای مراجعه حضوری به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و یا سایر دستگاه‌های کارگزار و مجری از جمله بنیاد مسکن، دعوت می شود تا سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا پالایش شود. در صورت پذیرفته شدن این شرط تایید نهایی به متقاضی داده خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها