مدیرعامل آبفای استان:

نیمی از نیاز آب شرب هرمزگان از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود



مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: درحال حاضر بیش از ۵۰ درصد نیاز آبی هرمزگان معادل ۲۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز از طریق شیرین سازی آب دریا تامین می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از مهر، «امین قصمی»، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان با بیان اینکه تا سه سال آینده ۷۰ درصد آب شرب هرمزگان از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها تامین خواهد شد، گفت: درحال حاضر بیش از ۵۰ درصد نیاز آبی استان از طریق شیرین سازی آب دریا تامین می‌شود که این میزان معادل ۲۶۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است. وی ادامه داد: هم اکنون با شیرین سازی آب دریا حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و۸۰۰ هزار نفری هرمزگان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان اظهار داشت: دربرنامه داریم که ظرفیتی به میزان صد هزار مترمکعب در شبانه روز از محل آب‌شیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی به منابع آبی شهر بندرعباس اضافه کنیم که با تحقق آن سهم منابع آبی این شهر از آب شیرین کن‌ها به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد. قصمی تصریح کرد: هم اکنون ۲ سایت آب شیرین کن به ظرفیت هشت هزار و ۱۱ هزار مترمکعبی در شهرهای چارک بندرلنگه و پارسیان واقع درغرب هرمزگان در دست احداث است و در شرق استان نیز در محدوده شهرستان میناب به جاسک برای تامین آب این محدوده، ساخت طرح نمک زدایی در دست مطالعه است. وی یاد آور شد: هرچند تاکنون با احداث آب شیرین کن ها توانسته ایم با وجود کاهش چشمگیر منابع آبی سطحی و زیرسطحی، این موضوع را مدیریت کنیم اما تا تحقق افزایش ظرفیت آب شیرین کن ها و با توجه به بحران آب در کشور و به ویژه هرمزگان، بیش از پیش نیاز به همکاری مردم در زمینه مصرف بهینه آب داریم.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به محدودیت منابع آبی استان و مشکلات کم آبی در برخی شهرها و روستاهای استان، بر ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف آب از سوی مردم تاکید کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها