عبدالنبی شرفی مدیر عامل شرکت عمران آب و خدمات کیش تاکید کرد:

الزام صیانت از حقوق و تامین شرایط رفاهی کارگران خدماتی و فضای سبز کیش


نویسنده: سامیه طهورنیان

عبدالنبی شرفی در جلسه ملاقات مردمی سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد از نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکاران برای صیانت از حقوق کارگران خدماتی و فضای سبز کیش خبر داد.
 
        
به گزارش صبح ساحل، در جلسه ملاقات مردمی سردار سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی که شامگاه سه شنبه 4 آبان در مسجد خاتم الانبیاء برگزار شد ، دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی کشور بر ضرورت حفظ حقوق کارگران که برای رونق تولید و آبادانی فضای شهری تلاش بسیار می کنند و ایجاد شرایط مطلوب جهت فعالیت آنان تاکید کرد.
عبدالنبی شرفی نیز با اشاره به اینکه شرکت  عمران آب و خدمات شهری در جهت بهبود شرایط فعالیت کارگران خدماتی و فضای سبز در ماه گذشته جلسات مکرری را با پیمانکاران و نماینده کارگران برگزار کرده است گفت : شرکت پس پیمانکاران مناطق سه گانه مکلف می کند تا یک نسخه از قراردادهای فی مابین خود و کارگران را در درگاه خدمات الکترونیک کار و اشتغال کیش بارگزاری کنند. همچنین یک نسخه اصل قرارداد را تحویل کارگر و یک نسخه اصل قرارداد را به دستگاه نظارت تسلیم خواهند کرد.
وی افزود: همچنین پیمانکاران مکلف می شوند ماهیانه همزمان با پرداخت حقوق، فیش حقوقی را به تمامی کارگران طرف قرارداد خود ارائه کنند.
مدیر عامل شرکت عمران ، آب و خدمات در خصوص  پرداخت حق بیمه کارگران در زمان مرخصی اظهار داشت : پیمانکاران موظف هستند در طول دوران مرخصی استحقاقی کارگران ، علاوه بر پرداخت حقوق و مزایا، حق بیمه آنها را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمایند و در صورتیکه درخواست مرخصی بیش از سقف مرخصی استحقاقی باشد، مرخصی بدون حقوق لحاظ می گردد.

وی در خصوص پایه سنواتی کارگران تصریح کرد: شرکت عمران ، آب و خدمات پایه سنواتی را برای کارگران در اسناد مناقصه محاسبه کرده و پیمانکاران نیز ملزم به پرداخت آن هستند.
شرفی با اشاره به درخواست کارگران مبنی بر برخورداری از تسهیلات بانکی تصریح کرد: رایزنی هایی انجام شده تا با همکاری پیمانکاران مربوطه و شرکت عمران آب و خدمات شهری  ، کارگران با اخذ معرفی نامه از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.
عبدالنبی شرفی با بیان اینکه  بهبود شرایط رفاهی کارگران  و فراهم کردن امکاناتی برای خانواده های آنان از اولویت های شرکت بوده است گفت : شمار زیادی از کارگران متاهل بوده و از خانواده خود دور هستند که با توجه به مکفی نبودن حقوق و دستمزد و محدود بودن زمان مرخصی کارگران برای سفر مکرر و دیدار با خانواده ، ساخت مهمانسرای ویژه خانواده های کارگران در شهرک سحر در دستور کار قرار گرفت و به زودی اجرایی خواهد شد . 

مدیر عامل شرکت عمران ، آب و خدمات همچنین از راه اندازی فروشگاه عرضه میوه و تره بار و اقلام پر مصرف سوپر مارکتی با قیمت مناسب در شهرک سحر با هدف کاهش هزینه خرید این اقلام برای کارگران خبر داد. 
ایجاد تعاونی کارگری چند منظوره  پس از معرفی نمایندگان جامعه کارگری کیش به مدیرکار و خدمات اشتغال و اجری تشریفات قانونی از دیگر مواردی بود که مدیر عامل شرکت عمران ، آ ب و خدمات در این جلسه مطرح کرد.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها