بهای بلیت وسایل نقلیه به نرخ‌های سابق بازمی‌گردد



اسماعیل حسین‌زهی نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره ابلاغ دستورالعمل جدید بهداشتی برای ناوگان حمل و نقل کشور تاکید کرد: بهای بلیت وسایل نقلیه بویژه هواپیما باید به نرخ پیش از اعمال محدودیت‌های کرونایی بازگردد.

        

به گزارش صبح ساحل، وزارت بهداشت در روزهای اخیر دستورالعمل بهداشتی جدیدی در خصوص الزامات فاصله گذاری اجتماعی در سفرهای برون شهری اعم از ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی منتشر کرد. 

بر اساس این دستورالعمل که روز گذشته ( یکشنبه 9 آبان)  از سوی شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی به رؤسای سازمان‌های بنادر و دریانوردی، شرکت راه آهن، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ شد، از ابتدای آذرماه، انجام سفرهای داخلی با ناوگان حمل و نقل برون‌شهری تنها با ارائه کارت واکسن و یا پی سی آر منفی با اعتبار 72 ساعت امکان پذیر ‎است.

همچنین طبق پروتکل جدید با توجه به وضعیت پوشش واکسیناسیون در کشور، ظرفیت پذیرش‌ مسافر در اتوبوس، قطار، هواپیما و شناور بر اساس شرط فوق افزایش خواهد یافت. بر این اساس در سفرهای برون شهری  ظرفیت شناورها، اتوبوس‌ها و قطار حداکثر 80 درصد خواهد بود اما در صورت پوشش واکسیناسیون عمومی به بیش از 80 درصد،  پذیرش مسافر در حمل و نقل دریایی، ریلی و جاده‌ای به 100 درصد خواهد رسید. البته بر اساس این پروتکل پذیرش مسافر در هواپیما از یکم آذر 100درصد خواهد شد.

 آژانس‌های فروش بلیت وسایل نقلیه اعم از هوایی، ریلی و زمینی در یکسال و نیم گذشته و به بهانه اعمال محدودیت‌های کرونایی، بهای فروش‌ بلیت‌ را بعضاً تا 100 درصد افزایش داده‌اند حالا اما با توجه به  ابلاغ دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، طبعاً بهای بلیت‌ها نیز باید متناسب با وضعیت پیش از اعمال محدودیت‌های کرونایی تعدیل شود. 

اسماعیل حسین زهی نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس، در گفت‌وگو با تسنیم درباره پیگیری این مسئله گفت: آژانس‌های مسافربری بویژه آژانس‌‌های هواپیمایی پیش از دو یا سه هفته پیش از دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، اقدام به برداشتن محدودیت‌های کرونایی و افزایش ظرفیت بلیت‌فروشی کرده بودند. بر همین اساس کمیسیون عمران مجلس از همان زمان با دعوت از وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون، پیگیر بازگشت قیمت‌ها به حالت پیش از محدودیت‌های کرونایی بوده است و نشست‌هایی نیز در این رابطه با آقای قاسمی داشته است. 

وی افزود: البته با توجه به تغییر رئیس سازمان هواپیمایی کشوری انتظار این بود که وزارت راه و شهرسازی هرچه سریع‌تر اقدام به اصلاح نرخ‌گذاری کند که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است. با این حال کمیسیون عمران همچنان پیگیر اصلاح بهای بلیت‌ها خواهد بود. البته برخی اتفاقات از جمله زلزله اندیکا و حضور نوبه‌ای تعدادی از اعضای کمیسیون در مناطق حادثه‌دیده برای ساماندهی وضعیت میدانی موجب شده تا وقفه‌ای در پیگیری این مسئله اتفاق بیفتد و لی با این وجود ما همچنان در تلاشیم تا در روزهای آتی جلسه مشترکی با وزیر راه با دستور کار بازگشت بهای بلیت وسایل نقلیه بویژه بلیت هواپیما به وضعیت سابق داشته باشیم. 

       

منبع:تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها