برگزاری مانور پدافند غیرعامل در بندرعباس


نویسنده: صبح ساحل

مانور پدافند غیرعامل با هدف ارزیابی توان عملیاتی ارگان‌های عضو کارگروه راه و شهرسازی در شرایط اضطراری در محور بندرعباس - میناب (جلابی) برگزار شد.
به گزارش صبح ساحل، به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل ( ۸ تا ۱۴ آبان ماه) و به منظور ارزیابی عملکرد، آمادگی و تعامل بین ارگان‌های عضو کارگروه راه و شهرسازی مانور جاده‌ای برگزار شد.
«مهران رازمند»، رئیس اداره نگهداری از راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  استان هرمزگان در تشریح این مانور گفت: این مانور با شعار پدافند غیرعامل، ایران پایدار با حضور دستگاه‌های امدادرسان و خدمات جاده‌ای، استانداری هرمزگان، اداره اطلاعات، علوم پزشکی، پلیس راه، راه و شهرسازی، هلال احمر، آتش نشانی، نیروی انتظامی، راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد. وی با بیان اینکه هدف از این مانور بررسی توانمندی، تعامل و همکاری بین دستگاه‌های امدادرسان و خدمات جاده‌ای بود، اضافه کرد: دو هدف اساسی در این رزمایش دنبال شد، اولین هدف آمادگی‌نیروهای راهداری برای رسیدن به موقع به صحنه حادثه و مدیریت بحران و دوم همکاری تنگاتنگ نیروهای راهداری با نیروهای امدادرسان در محل حادثه است.
رازمند گفت: به طورکلی می‌توان گفت آمادگی کلیه‌ی نیروهای امدادرسان، پدافند غیرعامل و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مانور به نمایش گذاشته شد.
   

اعلام آمادگی‌ نیروهای راهداری و امدادرسانی در بحران

«محسن زینلی تختی»، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان در تشریح جزییات مانور گفت: در هفته پدافند غیرعامل قرارداریم و یکی از کارکردها و شرح وظایف پدافند غیرعامل تداوم فعالیت‌های ضروری است. در همین راستا امروز مانور انسداد یک قسمت از جاده اصلی بندرعباس را داریم. 
زینلی با ذکر اینکه هدف از این مانور آمادگی نیروهایی است که در حوزه راه دخیل هستند، افزود: سناریو مانور بدین گونه است که طی یک عملیات خرابکارانه در جاده‌ی بندرعباس_میناب، پل نزدیک به روستای جلابی تخریب می‌شود. نیروهای امدادی و جاده‌ای، عملیات را شروع می‌کنند تا یک مسیر جایگزین را در حداقل زمان ممکن ایجاد و مصدومین فرضی را انتقال بدهند. مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان گفت: زمان اجرای عملیات و نحوه‌ی اجرای آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم، نقاط قوت و ضعف هر حوزه را شناسایی و برای رفع آن تلاش می‌کنیم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها