رئیس کمسیون عمران مجلس در نشست جمع بندی نظارت میدانی مطرح کرد:

توسعه بنادر هرمزگان در صدر مصوبات مجلس



رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه جمع بندی نظارت میدانی از استان هرمزگان، به ضرورت توسعه بنادر و نقش آن در رونق تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: توسعه بنادر و ایجاد اسکله های تفریحی نقش مهمی در اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشتی مردم ایفا می‌کند.
به گزارش صبح ساحل، نشست جمع بندی نظارت میدانی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از استان هرمزگان، امشب (چهارشنبه، ۱۲ آبان ماه) با حضور دوستی، استاندار هرمزگان، صفایی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رییس سازمان آب و فاضلاب کشور و معاون بنیاد مسکن، در محل استانداری برگزار شد.

محمدرضا رضائی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه علی رغم حضور ۲ روزه در استان هرمزگان به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس و برنامه فشرده جهت بازدید از پروژه های عمرانی استان، امکان بازدید از تمامی شهرستان‌ها به ویژه در شرق استان هرمزگان فراهم نشد، از این رو در سفری دیگری از مناطق مذکور حتما بازدید خواهیم کرد. 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران، بعد از این بازدید با جدیت مصوبات سفر را پیگیری خواهند کرد تا به سرانجام مطلوب برسند. وی افزود: استان هرمزگان دارای بنادر بسیاری بوده که استفاده از ظرفیت آن می‌تواند نقش مهمی را در رونق تولید و اشتغال کشور ایجاد کند. از طرفی تلاش‌های بسیاری توسط مدیران سابق سازمان بنادر و دریانوردی در جهت توسعه و استفاده از ظرفیت‌های بنادر موجود، صورت گرفته که باید با قوت بیشتری پیگیری شود تا شاهد بهبود اشتغال و معیشت مردم در این استان و سایر مناطق کشور باشیم. 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توسعه سواحل مکران و احداث بندری با امکانات مناسب در شرق استان هرمزگان یکی از مصوبات این سفر است‌‌. همچنین با توجه به شروع کار کشتی‌های اقیانوس پیما در بندر شهید رجایی، لازم است، اسکله‌ای با ظرفیت مناسب جهت حضور نسل جدید کشتی‌‌ها در این بندر احداث شود لذا آغاز مطالعات جهت تحقق این هدف هم به عنوان یکی از مصوبات سفر قابل ذکر است. 
رضایی کوچی افزود: تکمیل پروژه جاده کمربندی بندر لنگه، احداث پل چارک، تکمیل پروژه تصفیه خانه شهر بندر عباس، تکمیل سایت آب شیرین کن قشم، حل مشکلات تامین آب شرب مردم شرق استان هرمزگان، تامین اعتبار توسط سازمان راهداری جهت روکش آسفالت معابر شهرهای شرق استان، تامین اعتبار توسط بنیاد مسکن جهت تکمیل پروژه های عمرانی جزیره قشم و شهرستان بندر لنگه و شرق استان، تکمیل پروژه آبرسانی به شهرهای جناح و بستک و ۳۹ روستای مسیر خط انتقال از سامانه نمکزدایی بندر چارک، آسفالت ۳۰ کیلومتری جاده مواصلاتی جناح _ مراغ _ چارک و کاهش بیش از ۱۰۰ کیلومتری مسافت تردد به جزیره کیش، بهبود وضعیت منازل مسکونی پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و افزایش پروازهای جزیره ابوموسی و فرودگاه بندر لنگه از جمله مصوبات دیگر کمیسیون عمران برای استان هرمزگان است. 


رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: جزیره هرمز بستر مناسبی برای ایجاد اسکله تفریحی داشته که حتما باید مورد توجه مسئولان استانی قرار بگیرد، چرا که نقش بسیار مهمی در رفع محرومیت و توسعه اشتغال منطقه خواهد داشت. در بازدید شب گذشته از روستاهای جزیره قشم مشاهده کردیم؛ روستای دارای اسکله تفریحی به روستایی مهاجر پذیر تبدیل شده بود. از این رو لازم است در تمامی روستاهایی که ظرفیت چنین کاری را دارند، اسکله تفریحی روستایی احداث شود. 
وی با اشاره به ضرورت تعیین متولی اسکله بندر پل تصریح کرد: اسکله بندر پل با وجود تردد بالای خودرو و مسافر، استاندارهای لازم را ندارد و یکی از علت های آن هم وجود بلاتکلیفی میان سازمان بنادر و منطقه آزاد است. از این رو لازم است سازمان بنادر نسبت به ایمن سازی و ایجاد خدمات رفاهی در بخش تحت اختیار خود، اقدام کند. تکمیل اسکله ناتمام نخل ناخدا و مجتمع بندر خمیر، نیز یکی از مصوبات این سفر بوده که باید توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها