نماینده غرب هرمزگان در سفر معاون وزیر راه‌وشهرسازی به هرمزگان:

پروژه راه خور یک پروژه ملی است



احمد جباری، نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس یازدهم در جریان سفر معاون وزیر راه‌وشهرسازی و  اعضا کمیسیون عمران به هرمزگان به تشریح جزییات پروژه‌های غرب هرمزگان پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در بازدید اعضای کمیسیون و معاون وزیر از آن بازدید به عمل آمد، پروژه زیرساختی جاده خور است که جنوب کشور را به شهرستان‌های جنوبی استان فارس متصل می‌کند.

وی ضمن تاکید بر ملی‌بودن این پروژه افزود: این پروژه به لحاظ جغرافیایی در شهرستان بستک  جناح قرار گرفته‌است اما یک پروژه ملی است و حدود 130 کیلومتر از مسیر بندرلنگه به جزیره کیش و بندر چارک را کوتاه می‌کند و نیاز به تزریق منابع دارد.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بازدید از این پروژه‌ها اعضای کمیسیون عمران و معاون وزیر را به هرمزگان دعوت کردیم، عنوان کرد: بحران جدی آب یکی دیگر از دلایل دعوت از اعضای کمیسیون به هرمزگان بود چرا که زنگ خطر بی‌آبی در شهرستان بستک به صدا درآمده است.
وی ادامه داد: بازدیدها و جلسات متعددی در خصوص پروژه‌ای تحت عنوان انتقال آب دریا به شهرستان بستک برگزار شد اما قرار شد که اعضای کمیسیون و رییس کمیته آب و عوامل آبفا از نزدیک این موضوع را بررسی کنند.
جباری توضیح داد: طبق تخمین‌ها حدود 260 میلیارد تومان منابع برای نهایی‌شدن این پروژه نیاز است.
این مقام مسئول بزرگراه بندر لنگه به پارسیان و بندر لنگه به بندر خمیر را یکی دیگر از پروژه‌های غرب هرمزگان برشمرد و گفت: از قطعات این بزرگراه هم بازدید شد و چون این پروژه‌ها ردیف ملی دارند برای تکمیل آن‌ها به تزریق بودجه نیاز است.
وی اضافه کرد: عمق حوضچه اداره گمرک بندرلنگه 5 متر است و آبخور خوبی برای شناورهای بزرگ نیست و برای شناورهای سنتی، لنج‌ها و تزانزیت خودرو است.
جباری توضیح داد: به همین منظر ما پیشنهاد دادیم تا برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در بندرلنگه، جانمایی اداره گمرک بندرلنگه از شهر خارج شده و به خارج از شهر منتقل شود که آبخر بهتری دارد.
 وی در ادامه گازرسانی به بندرلنگه را یکی از خواسته‌های دیرینه مردم این شهر دانست  گفت: ما مفق شدیم 520 میلیارد تومان منابع ملی را برای این طرح تامین کنیم و امروز کلنگ این پروژه هم به زمین خورد.
نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکل پروازی شهرستان بندرلنگه عنوان کرد: مقرر شد سه پرواز تهران-بندرلنگه در هفته داشته‌باشیم و پرواز خارجی به دبی هم راه‌اندازی شود.
گفتنی است که معاون وزیر راه‌وشهرسازی و اعضای کمیسیون عمران مجلس به دعوت احمد جباری به استان هرمزگان سفر کرده‌بودند.
معاون وزیر به همراه اعضای کمیسیون عمران به همراه عباسعلی بنی‌اسدی معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای با همراهی اعضای کمیسیون
عمران مجلس و یوسف عابدینی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان در سفر دو روزه خود به هرمزگان با حضور در شهرستان‌های بندرلنگه و بستک به ارزیابی و پایش آخرین وضعیت زیرساخت‌های عمرانی پرداختند.

           

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها