استاندار استان در شورای اداری شهرستان پارسیان:

روند صدور مجوزها با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در هرمزگان تسریع خواهد شد



استاندار هرمزگان، ضمن بازدید از پروژه‌های درحال اجرا در 14 آبان‌ماه به شهرستان پارسیان سفر کرد. دوستی در این سفر گفت: اشتغال‌ نیروهای بومی را از مهم‌ترین سیاست‌های دارای اولویت در استان هرمزگان است و کمیته‌ای برای نظارت بر جذب نیرو در صنایع استان، تشکیل خواهد شد.
به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان در جریان سفر خود به پارستان، ابتدا از پروژه‌های این شهرستان بازدید کرد، سپس در شورای اداری شهرستان پارسیان که با حضور امام جمعه شهرستان، امام جمعه اهل سنت پارسیان، مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی حضور یافت.
«مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان با اشاره به طرح کلان و مهم منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، گفت: در این منطقه صنایع بسیار متنوع از جمله پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم ایجاد خواهد شد که باید ایجاد زنجیره های پایین دستی این صنایع در راستای افزایش اشتغال‌زایی مورد توجه قرار گیرد.
دوستی در نشست شورای اداری پارسیان با اشاره به اهمیت این شهرستان با توجه به برخورداری از ظرفیت سواحل زیبا، منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر، بنادر تجاری، شیلات، صیادی و کشاورزی، اضافه کرد: ایجاد سه مرکز جایگزینی ذخایر آبزیان در مرکز، شرق و غرب استان هرمزگان از اولویت‌های مهم پیش‌بینی شده و در دستور کار برای صیادی و شیلات در هرمزگان است. وی ادامه داد: کالاهای ته لنجی از دیگر مباحث مهم در دست پیگیری در هرمزگان است که این کالاها باید موجب رونق بازارهای محلی در استان هرمزگان شود.
 
دوستی، اشتغال‌ نیروهای بومی را از مهم‌ترین سیاست‌های دارای اولویت در استان هرمزگان اعلام کرد و گفت: اشتغال نیروهای بومی برای ما بسیار مهم است و کمیته‌ای برای نظارت بر جذب نیرو در صنایع استان، تشکیل خواهد شد. وی با بیان اینکه از چالش‌های اصلی در شهرستان پارسیان، اسناد مالکیت زمین های مردم است، گفت: کارگروه ویژه‌ای برای رسیدگی و رفع مشکل اسناد زمین ها، تشکیل خواهد شد.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به طرح‌های ایجاد نواحی سرمایه‌گذاری و پنجره واحد سرمایه‌گذاری در راستای تسریع در روند جذب سرمایه‌گذاری در هرمزگان، خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در قالب پنجره واحد سرمایه‌گذاری، تسریع خواهد شد.  دوستی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گردشگری در شهرستان پارسیان وجود دارد، اظهار داشت: طرح‌های ویژه گردشگری در استان، در جلسات فوق‌العاده در راستای تسریع در روند صدور مجوزها، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در این راستا از طرح‌های ویژه گردشگری در شهرستان پارسیان، حمایت می‌کنیم. وی اضافه کرد: پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه به شهرستان پارسیان از دیگر موارد دارای اهمیت است که با تمام توان آن را پیگیری خواهیم کرد و این امر طبق قانون باید انجام شود.
 
استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم مهار روان آب ها، بیان داشت: روان آب ها باید مهار شود و مورد استفاده قرار گیرد و از طرح‌ها در این زمینه حمایت و اعتبارات آن را تامین می‌کنیم و همچنین ساماندهی بنادر کوچک و پسکرانه های آنها و مزارع پرورش میگو در شهرستان پارسیان نیز، در دستور کار خواهد بود.
دوستی در پاسخ به درخواست اعضای شورای اسلامی روستای چهواز، دستورات لازم را در خصوص تامین اعتبار تکمیل بارگاه شهدای گمنام، تدارک زیرساخت های لازم برای برپایی موکب به منظور پذیرش بیش از ۳۵هزار زائر در ایام اربعین حسینی(ع) و بازنگری طرح هادی این روستا صادر کرد.
    روند صدور مجوزها با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در هرمزگان تسریع خواهد شد

بازدید استاندار از پروژه‌های پارسیان

استاندار هرمزگان در این سفر از پروژه ساماندهی رودخانه بردول و کانال هدایت سیل بازدید کرد و بر اساس تاکید استاندار هرمزگان، مقرر شد بررسی لازم برای بهره برداری از منابع آبی این پروژه و پیشگیری از هدایت آب به دریا انجام شود. در ادامه، استاندار هرمزگان از بزرگترین سردخانه غرب استان بازدید کرد. پروژه سردخانه ۲۵۰۰تنی در شهرک صنعتی پارسیان توسط بخش خصوصی در حال اجراست و هم اکنون ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 

عملیات اجرایی این سردخانه از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.میزان سرمایه گذاری در این پروژه ۴۰میلیارد تومان است که با بهره برداری از آن برای ۵۰۱نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

 
دوستی از درمانگاه تخصصی بیمارستان رستمانی پارسیان بازدید کرد که این پروژه به دست دانشگاه علوم پزشکی استان و با منابع اعتباری خیرین در حال ساخت است. عملیات اجرایی درمانگاه تخصصی بیمارستان رستمانی با اعتبار ۵۰میلیارد تومان از سال ۹۹ آغاز شده و پیش می شود تا سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد. پیشرفت فیزیکی پروژه ۳۰درصد و در مرحله اسکلت ساختمانی است.
 
استاندار هرمزگان در ادامه از محور پارسيان به بندر بستانو بازدید کرد. تاکنون خاكبرداری و تسطيح سه کیلومتر از مسير ۱۲ کیلومتری این محور انجام شده است و پروژه ۳۵درصد پیشرفت داشته است. اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه ۱۰۰میلیارد تومان است. این محور محل تردد چهار روستای ساحلی و اسكله تجاری شيو است و جمعيت روستاهای ساحلی بالغ بر سه هزار نفر است.
 
دوستی از پروژه در حال ساخت تکثیر لارو ماهی در بندر بستانو، بازدید کرد که میزان سرمایه گذاری این پروژه ۱۰میلیارد تومان است و با راه اندازی آن برای ۶۰نفر اشتغال ایجاد می شود. استاندار هرمزگان در ادامه از بندر صیادی جوادالائمه(ع) بستانو بازدید کرد. مهندس دوستی استاندار هرمزگان در این بازدید، دستورات لازم را برای ترمیم دیواره حفاظتی اسکله این بندر صیادی به فرماندار پارسیان صادر کرد.
 
استاندار هرمزگان همچنین از جاده ساحلی بستانو به زیارت بازدید کرد. در این بازدید مقرر شد معاونت عمرانی استانداری با توجه به حادثه خیز بودن این راه ارتباطی، بررسی لازم را به منظور تعمیر و اصلاح مسیر انجام دهد.
وی از اسکله شماره پنج بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نیز بازدید کرد. اسکله شماره ۵ بندر پارسیان، نخستین اسکله ۱۰۰ درصد ایرانی است که این پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) و با سرمایه گذاری ۱۶۵۰ میلیارد تومانی راه‌اندازی شده است.
 
۱۱۰۰ شغل مستقیم با اجرای این پروژه ایجاد شده و با راه اندازی تمام اسکله های بندر پارسیان، تحولی اساسی در رفع محرومیت به ویژه در غرب استان هرمزگان رخ می دهد. استاندار هرمزگان همچنین از ساختمان مرجع منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان بازدید کرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها