وعده شرکت آب و فاضلاب هرمزگان:

دسترسی 60 روستای شرق هرمزگان به آب پایدار تا سال آینده



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از آبرسانی به بیش از 60 روستای شرق هرمزگان از منابع پایدار تا نیمه دوم سال 1401 خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، «امین قصمی»، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه شرق هرمزگان به دلیل کمبود منابع تامین آب پایدار و پراکندگی روستاها بیشتر در معرض تنش آبی هستند، افزود: به دلیل تداوم خشکسالی، پراکندگی و کوهستانی بودن روستاهای شرق هرمزگان، اجرای خط انتقال آب از منابع پایدار نیازمند اعتبارات کلان است که تکیمل آن نیز زمان بیشتری می‌طلبد. وی افزود: علیرغم همه این موانع، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به سرعت در حال اجرای پروژه برای دسترسی جمعیت بیشتری از شرق هرمزگان به آب پایدار است.
مدیرعامل آبفا در تشریح جزئیات برنامه های این شرکت گفت: بیش از 60 روستای شهرستان های بشاگرد، سیریک و جاسک واقع در شرق هرمزگان تا نیمه دوم سال آینده به منابع تامین آب پایدار وصل می شوند. وی با بیان اینکه امسال آبرسانی به گوهران و 13 روستای مسیر از سد سهران به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد، با تکمیل پروژه های در دست اقدام، تعداد روستاهای بهره مند از این پروژه به عدد 26 خواهد رسید.  قصمی ادامه داد: شهرک شهید سلیمانی بشاگرد نیز از نعمت آب پایدار بهره مند خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه به پروژه های آبرسانی شهرستان جاسک اشاره کرد و گفت: آبرسانی به 14 روستای غرب جاسک از تصفیه خانه این شهر در حال انجام است که سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. قصمی ادامه داد: آبرسانی به مجتمع سرارو شهرستان سیریک شامل پنج روستا نیز در دستور کار است که با بهره برداری از این پروژه زمینه بهره مندی یک هزار و 500 نفر از آب شرب پایدار فراهم خواهد شد.
مدیرعامل آبفا به دیگر پروژه در حال انجام شهرستان سیریک اشاره کرد و گفت: سال آینده شهرک کوهستک و 12 روستای مسیر سیریک با جمعیتی بالغ بر 11 هزار و 500 نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد. وی اعتبار این پروژه را 1500 میلیارد ریال عنوان کرد. قصمی همچنین به پروژه های افتتاح شده در شهرستان های واقع در شرق هرمزگان اشاره کرد و افزود: با اجرای پروژه های آبرسانی، شهر سردشت و 8 روستای مسیر از سد جگین تامین آب می شوند. 
به گفته وی، شهر گوهران و 13 روستای مسیر نیز از سد سهران به آب پایدار دست یافته اند.
احداث آب‌‍شیرین‌کن بونجی، افزایش ظرفیت آبشیرینکن گابریک، افزایش ظرفیت آبشیرینکن سیریک، آبرسانی به 5 روستای مجتمع شهوار جانشینی میناب، آبرسانی به 16 روستای مجتمع کرتی، و گابریک کمبکی
شهرستان جاسک از دیگر پروژه های اجرا شده آبفا برای افزایش جمعیت بهره مند از آب پایدار است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها