افزایش و رشد ابر در هرمزگان؛ مردم از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند



معاون فنی و شبکه‌ی ایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان گفت:طی امروز، دوشنبه، هفدهم و با شدت کمتر روز سه شنبه، هجدهم آبان ماه، تحت تاثیر فعالیت سامانه‌ی بارشی، در سطح استان، افزایش و رشد ابر پیش‌بینی می‌شود. 

به گزارش صبح ساحل، «کیانوش عارفی»، معاون فنی و شبکه‌ی ایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان گفت: در مناطق غربی، مرکزی، محدوده‌ی تنگه هرمز، سواحل و جزایر، ارتفاعات و برخی مناطق شرقی و شمالی استان، رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت وزش باد، گاهی بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.  لازم به ذکر است، احتمال تقویت نقطه ای فعالیت سامانه نیز وجود دارد. بنابراین، توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها اجتناب گردد.

به گفته وی، در مناطق دریایی، با توجه به ابرناکی و افزایش لحظه‌ای سرعت باد، توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از تردد در خلیج فارس و تنگه‌ی هرمز خودداری نمایند و تردد سایر شناورها با احتیاط صورت پذیرد. شرایط برای ترددهای دریایی در محدوده جاسک و مناطق شرقی آن مساعد پیش بینی می شود. معاون فنی و شبکه‌ی ایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان اضافه کرد: از روز سه شنبه (اوایل شب) و در طول روز چهارشنبه افزایش سرعت وزش باد شمال شرقی در تنگه هرمز و همچنین بخش هایی از مناطق شرقی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود. 
عارفی افزود: از روز چهارشنبه تا پایان هفته ی جاری، با توجه به تاثیر سامانه‌ی پرفشار، در ساعات صبح کاهش نسبی دمای کمینه پیش بینی می‌شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها