در راستای توسعه همکاری‌های پژوهشی صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه شرکت گاز استان هرمزگان با دانشگاه آزاد اسلامی



تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت گاز استان هرمزگان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در راستای توسعه همکاری‌های پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری منعقد شد.

به گزارش صبح ساحل، در راستای توسعه همکاری‌های پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت گاز استان هرمزگان و دانشگاه آزاد بندرعباس منعقد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و واحد بندرعباس هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را گسترش تعاملات علمی پژوهشی صنعت با دانشگاه، توسعه پژوهش‌های کاربردی برای کسب و کار، توسعه فناوری‌های نوین علمی، تحقق خلاقیت و کارآفرینی و رفع موانع و مشکلات مرتبط با استفاده از توانمندی‌های علمی، فنی و آزمایشگاهی به‌منظور پاسخگویی اثربخش به دغدغه‌های طرفین و ایجاد و زمینه‌سازی تبدیل ایده به محصول عنوان کرد.

احسان کامرانی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در 400 واحد دانشگاهی در ایران بیان کرد: تلاش دانشگاه انجام پژوهش در راستای مهارت‌آموزی علمی است و دانشگاه سعی دارد با حل مشکلات موجود صنعت، نیازهای آتی و بلندمدت را شناسایی کرده و از طریق راه‌اندازی رشته‌های مرتبط دانشگاهی، نیروهای متخصص صنعتی پویا و آشنا به علوم و فنون مدرن صنعت را به‌سوی استقلال و خودکفایی رهنمون کند.

    

راه‌اندازی کلینیک عارضه‌یابی صنعتی در آینده نزدیک

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد هرمزگان نیز با معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مجموعه دانشگاه‌های آزاد این استان برای تعامل علمی و پژوهشی با شرکت ملی گاز استان هرمزگان تأکید کرد.

علیرضا سایبانی افزود: قراردادن عنوان‌های تحقیقاتی توافق‌شده با شرکت گاز به‌عنوان موضوع طرح پژوهشی و ابلاغ به واحدهای استان هرمزگان و ارائه خدمات آزمایشگاهی، علمی و اطلاعاتی در زمینه‌های تخصصی مورد نیاز شرکت گاز، همفکری و همکاری در طرح‌های تحقیقاتی شرکت گاز، چاپ کتاب و مقاله‌های علمی مرتبط با فرآورده‌های گازی و دعوت از متخصصان شاغل در شرکت گاز برای حضور در سمینارهای علمی، جلسات پژوهشی و فناوری و نظایر آن که مرتبط با فعالیت‌های شرکت گاز است در اولویت کاری دانشگاه در این راستا قرار می‌گیرد.

   

انعقاد تفاهم‌نامه شرکت گاز استان هرمزگان با دانشگاه آزاد اسلامی

   

وی متذکر شد: شناسایی، جذب و حمایت از ایده‌پردازان، مبتکران و کارآفرینان فعال در حوزه‌های مرتبط با صنعت گاز از میان دانشجویان و استادان و ساماندهی فعالیت‌های آنان در قالب واحدهای فناور در راستای خودکفایی و تأمین فضای فیزیکی در دانشگاه به‌منظور حضور کارشناسان و متخصصان شرکت به‌منظور معرفی و اطلاع‌رسانی پروژه‌های پژوهشی و فناوری شرکت طبق برنامه هماهنگ‌شده با دانشگاه و همکاری در ارائه خدمات در حوزه ثبت پتنت داخلی و خارجی به‌منظور محافظت قانونی از ایده‌های نو در صنعت گاز از تعهدات این دانشگاه به شرکت گاز است.

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد هرمزگان خواستار مشارکت در برگزاری همایش‌های علمی مشترک شد و بیان کرد: برگزاری همایش‌های مشترک، هدفمندکردن کارآموزی دانشجویان و استفاده از دفتر ارتباط با صنعت مستقر در دانشگاه برای پرسنل شرکت گاز استان به‌منظور ارتباط هرچه بیشتر دانشجویان و استادان با شرکت گاز می‌تواند تحکیم‌بخش این رابطه علمی و پژوهشی باشد. سایبانی از راه‌اندازی کلینیک عارضه‌یابی صنعتی در آینده نزدیک در این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: بدون شک همکاری و تعامل مؤثر طرفین موجب خواهد شد تا دانشگاه بهتر بتواند به مشکلات صنایع واقف شود و با ارائه راهکارهای علمی و پژوهشی بتواند در حل مشکلات صنعتی صنایع اقدام مؤثری کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان هم با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه یادآور شد: از آنجایی که صنعت و دانشگاه دو بال موفقیت و پیشرفت کشورمان هستند و در راستای ارتقای علمی و پژوهشی عوامل شاغل در شرکت گاز استان هرمزگان و اجرای سیاست استفاده بهینه از امکانات، استعداد و توانایی‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی در راستای رفع نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی شرکت گاز و به‌منظور توسعه زمینه‌های همکاری مشترک علمی، پژوهشی و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت گاز و دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس منعقد می‌شود.

فؤاد حمزوی با اشاره به وضعیت مطلوب استان هرمزگان از نظر توسعه گازرسانی، رویکرد شرکت گاز استان را تعریف پروژه‌های کاربردی دانست و اضافه کرد: استانداردسازی فعالیت‌ها، اقدامات پژوهشی و روش‌های ابداعی انجام کار و آموزش پرسنل برای این شرکت بسیار حائز اهمیت بوده و دانشگاه آزاد اسلامی استان در این زمینه می‌تواند یاریگر خوبی برای شرکت گاز باشد.

رئیس دانشکده فنی و مهارتی سمای هرمزگان نیز گفت: انعقاد تفاهم‌نامه مسیری برای تعاملات دوسویه فراهم کرده و دانشکده فنی و مهارتی سما آماده برگزاری کارگاه برای رشته‌های مختلف صنایع است.

مرتضی باوقار اظهار کرد: اخذ مجوز رشته (کاردانی فنی گازرسانی) قدم بزرگی در راستای تعاملات بین دانشگاه و شرکت گاز خواهد بود که دانشکده فنی مهارتی سما در این اقدام پیشروی سایر دانشگاه‌های استان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها