سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

بازگشایی مدارس تقاضای اجتماعی است



سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بازگشایی مدارس تبدیل به تقاضای اجتماعی شده و بازگشایی تدریجی با رعایت اصول بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

    
به گزارش صح ساحل، علیرضا کاظمی پنجشنبه در حاشیه افتتاح بزرگ‌ترین کتابخانه خیرساز کشور در مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم بازگشایی مدارس، اظهار کرد: بازگشایی مدارس تبدیل به تقاضای اجتماعی شده است که البته تعدادی از والدین و خانواده‌ها نگران هستند.

وی ادامه داد: برای پاسخ به نگرانی والدین، بازگشایی تدریجی و با رعایت کامل اصول بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که همه چیز آماده بازگشایی مدارس است، خاطرنشان کرد: عدم حضور دانش‌آموزان در فضای آموزشی و پرورشی، آسیب زیادی از نظر افت کیفیت آموزشی و تربیتی دیده‌اند که غیرقابل جبران است.

کاظمی، افت تحصیلی وارد شده به دانش‌آموزان را در دو بخش آشکار و پنهان تقسیم کرد و گفت: در افت آشکار تحصیلی، افت یک تا ۱.۵ نمره به‌صورت میانگین در بین دانش‌آموزان شایع است و در افت تحصیلی پنهان، شاهد سیر صعودی بی‌نظیری در نمرات مستمر هستیم که نشان از صعود کاذب دارد.

وی با بیان اینکه این صعود کاذب با بازگشایی و آغاز فعالیت حضوری مدارس روشن می‌شود، متذکر شد: علاوه بر افت تحصیلی، شاهد افت تربیتی در بین دانش‌آموزان هستیم که به‌عنوان آسیب‌های اجتماعی، آسیبی غیرقابل جبران است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۵ هزار مدرسه روستایی و عشایری از ابتدای مهرماه به‌صورت حضوری آغاز به کار کردند، افزود: مدارس متوسطه اول و ابتدایی از اول آذرماه حضوری شده و مقطع متوسطه دوم نیز از نیمه آبان به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

کاظمی با اشاره به واکسیناسیون ۹۰ درصدی فرهنگیان و دانش‌آموزان، به احتمال آغاز موج ششم کرونا نیز اشاره و اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

    

منبع:مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها