هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی در هرمزگان/ وزش باد شدید شمال شرقی همراه با گرد و خاک



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی در استان هرمزگان برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته مهر، مهرداد حسن زاده با اشاره به هشدار جوی سطح نارنجی در استان هرمزگان، عنوان کرد: نوع مخاطره این سامانه پرفشار در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه، ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آبان ماه، وزش باد شدید شمال شرقی همراه با گرد و خاک است.

وی ادامه داد: گرد و غبار، کاهش میدان دید افقی و کاهش کیفیت هوا از اثرات این مخاطره خواهد بود و منطقه اثرگذاری آن نیز مناطق شرقی و مرکزی استان هرمزگان شامل شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، قشم، بندرخمیر و با شدت کمتر در شهرستان‌های حاجی‌آباد و بشاگرد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین با اشاره به هشدار دریایی سطح نارنجی در استان هرمزگان با تاکید بر تنگه هرمز، افزود: نوع مخاطره این سامانه پرفشار نیز در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه، ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آبان ماه با تاکید بر ساعات صبح تا ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه، وزش باد شدید شمال شرقی تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت (۳۰ نات) و افزایش ارتفاع موج نزدیک به ۲۰۰ سانتیمتر (۷ پا) است.

حسن زاده تصریح کرد: اختلال در فعالیت‌های دریایی، اختلال در تردد شناورهای سبک و شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی از اثرات این مخاطره است و منطقه اثرگذاری آن نیز بندرعباس و جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، سیری، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک و با شدت کمتر در سیریک و جاسک است.

وی گفت: توصیه می‌شود طی روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک از ترددهای غیرضروری در ساعات صبح تا ظهر در مناطق شرقی و مرکزی استان هرمزگان، خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به مواج شدن دریا، تمهیدات لازم در کلیه فعالیت‌های دریایی در محدوده تنگه هرمز صورت پذیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها