فرماندار بندرعباس:

۲ هزار و ۴۸۹خانه روستاییان زلزله‌زده نیاز به بازسازی دارد



 فرماندار بندرعباس گفت: براساس برآورد کنونی ۲ هزار و ۴۹۸ واحد آسیب دیده در زمین لرزه‌های ۲۳ آبان ماه باید آوار برداری و احداث شوند و ۸۰۲ واحد نیاز به تعمیر دارند البته احتمال تغییر و افزایش وجود دارد.

 

به گزارش صبح ساحل، عزیزاله کناری اظهار کرد: کارشناسان فرمانداری بندرعباس و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه متاثر از زمین لرزه حضور داشته و درحال مهیا کردن شرایط برای انجام عملیات‌های آوار برداری، اجرای بتن ریزی و فونداسیون و جمع‌آوری داده‌ها هستند.

وی یادآور شد: مرحله اِسکان اضطراری و امداد و نجات خاتمه یافته و آوار برداری از سه روز قبل آغاز شده است و در مرحله آوار برداری منازل تخریب شده قرار داریم.

وی ادامه داد: گیشان غربی اولین روستایی بود که آوار برداری در آن از سه روز قبل آغاز شد و پس از این روستا آوار برداری در روستای ذرتو هم آغاز شده و در انجام است.

فرماندار بندرعباس اضافه کرد: آوار بردرای منازل تخریب شده در روستاهای آب شیرین و رودشور هم از امروز آغاز می‌شود که به احتمال فراوان آغاز شده است، عوامل بنیاد مسکن در روستاهای رضوان و سرزه درحال مهیا کردن شرایط برای انجام عملیات‌های آوار برداری و اجرای فونداسیون هستند.

کناری ابراز کرد: خانه‌هایی که قابلیت تعمیر و مقاوم‌سازی نداشته باشند و هنوز به طور کامل تخریب نشده‌اند تخریب می‌شوند و خانه جدید برای اهالی آنها احداث می‌شود که برای اینکار وام‌های بانکی در قالب وام‌های بانکی بلاعوض و با بهره اندک به مردم پرداخت می‌شود.

وی افزود: دیدگاه استاندار و مسوولان استان احداث خانه‌هایی مقاوم است که براساس پیش بینی انجام شده متراژ هر خانه احداثی در حدود ۶۰ متر خواهد شد.

وی گفت: برخی خانه‌ها مقاوم بوده و دارای فونداسیون هستند که ترک‌هایی برداشته‌اند، این منازل تخریب نمی‌شوند و تعمیر می‌شوند.

فرماندار بندرعباس ادامه داد: با توجه به اینکه روزانه پس لرزه در منطقه رخ می‌دهد احتمال ریزیش خانه‌های بیشتری وجود دارد که برای این‌ها نیز باید خانه ساخته شود.

کناری با بیان اینکه بابت نداشتن تلفات جانی در این حادثه باید خدا را شکر کرد، گفت: اکثر روستاهای بخش فین و بخشی از روستاهای بخش مرکزی بندرعباس و حتی شهر بندرعباس در زمین لرزه ۲۳ آبان آسیب دیده اند.

وی یادآور شد: تقسیم بندی منطقه متاثر از زمین لرزه به پنج قسمت شامل سیاهو، قطب آباد، رضوان، سرزه و فین با هدف انجام سریع‌تر خدمات رسانی به مردم انجام شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها