لپ‌تاپی خوش قیمت برای مدرسه


نویسنده: ایمان دستغیب

 «Surface Laptop SE» نسخه جدید ویندوز را اجرا می‌کند که استفاده از آن برای دانش آموزان و مدیریت امنیت برای مدارس آسان است.
 
مایکروسافت نسخه‌ای از سیستم‌عامل ویندوز 11 را برای استفاده در مدارس در نظر گرفته که اخیراً منتشر شده است. سازندگان رایانه‌هایی مانند Dell و HP رایانه‌های شخصی جدیدی را با ویندوز 11 SE عرضه خواهند کرد. مایکروسافت همچنین رایانه ویندوز 11 SE خود را با نام Surface Laptop SE معرفی کرد که از 249 دلار شروع و در اوایل سال 2022 میلادی عرضه می‌شود. این حرکت نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد با راه‌اندازی رایانه‌های ارزان‌تر، از امتیاز ویندوز پیشرو خود در بازار دفاع کند. نماینده شرکت تحقیقاتی صنعت فناوری گارتنر قبلا گفته است که این ممکن است به مقابله با تهدید سیستم عامل کروم گوگل کمک کند، که سهم 10 درصدی از محموله های رایانه‌های شخصی در سال 2020 میلادی در مقایسه با تقریباً 83 درصد برای ویندوز داشت. دانش‌آموزان به سرعت دستگاه‌های Chromebook را خریداری کردند. با توجه به اینکه معلمان هنوز کلاس‌های خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کنند، مایکروسافت نسخه‌ای از ویندوز را عرضه می‌کند. این نسخه به گونه‌ای طراحی شده است که استفاده از آن برای دانش‌آموزان آسان و از بسیاری از رایانه‌های ویندوزی همه منظوره، ارزان‌تر باشد. وقتی افراد File Explorer را در ویندوز 11 SE باز می‌کنند تا برنامه‌ها و فایل‌ها را پیدا کنند، در حالت تمام صفحه باز می‌شود؛ بنابراین دانش‌آموزان نیازی به نگرانی در مورد تنظیم اندازه پنجره برنامه ندارند و به جای داشتن شش گزینه برای انتخاب هنگام بستن پنجره‌های برنامه، به قسمت‌های مختلف صفحه نمایش رایانه، فقط دو گزینه وجود دارد.
رایانه‌های شخصی دارای Windows 11 SE با مجوزهای نرم‌افزار بهره‌وری Microsoft 365 می‌توانند فایل‌ها را به صورت محلی ذخیره کنند؛ بنابراین دانش‌آموزان می‌توانند آن‌ها را در حالی که آفلاین هستند باز کنند. وقتی دانش‌آموزان دوباره به اینترنت دسترسی پیدا کردند، سیستم عامل تغییرات را همگام‌سازی می‌کند. «پیج جانسون»، معاون بازاریابی آموزشی مایکروسافت در یک پست وبلاگی نوشت: «برای کمک به اطمینان از ایمن ماندن دستگاه و دانش‌آموزان، فقط مدیران فناوری اطلاعات می‌توانند برنامه‌ها و سرویس‌ها را مستقیماً در دستگاه دانلود و نصب کنند». مدل پایه Surface Laptop SE دارای صفحه نمایش 11.6 اینچی برای جمع و جور بودن و راحتی برای جابه‌جایی سنین کم، پردازنده Celeron اینتل، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. مایکروسافت تضمین می‌کند که رایانه‌ها فقط یک نسخه از برنامه‌هایی مانند OneNote یا PowerPoint را نصب کرده باشند؛ بنابراین دانش‌آموزان مجبور به انتخاب نخواهند بود. جانسون در این‌باره نوشت: «مایکروسافت انتظار دارد اکثر دستگاه‌های Windows 11 SE که سازندگان رایانه شخصی برنامه‌ریزی کرده‌اند، در اواخر امسال و تا سال 2022 برای مدارس در دسترس قرار گیرند».
 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها