قاچاق خاک از جزیره هرمز حقیقت ندارد



رئیس کل دادگستری هرمزگان هرگونه قاچاق خاک از جزیره هرمز را تکذیب کرد.

           

به گزارش صبح ساحل، علی صالحی در جریان بازدید از جزیره هرمز اظهار داشت: با توجه به تصاویر و اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر قاچاق خاک قیمتی جزیره هرمز، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار گرفت که بر اساس بررسی های انجام شده مشخص گردید این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و شایعه بوده است.

علی صالحی تصریح کرد: تنها بخشی از خاک های رنگی جزیره هرمز در صنایع دستی اهالی این جزیره مورد استفاده قرار می گیرد که به نظر کارشناسان تأثیر بسزایی در میزان منابع خاک این جزیره ندارد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت حفاظت از سرمایه های ملی، گفت: چنانچه هر گونه دست اندازی به معادن خاک یا دیگر ذخایر طبیعی در هر نقطه ای اثبات شود بدون تردید، برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت.

 شایان ذکر است، جزیره هرمز با مساحت ۴۲ کیلومتر مربع و مختصات جغرافیایی ۲۷ درجه شمالی و۵۶ درجه شرقی در دهانه تنگه هرمز و در میان آب های خلیج فارس قرارگرفته که علاوه بر موقعیت بسیار مهم استراتژیک در طول تاریخ، با وجود معادن خاک های رنگی، کانی ها و سنگ های زیبا، به لقب موزه زمین شناسی و بهشت زمین شناسان نام گرفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها