وزش باد در خلیج فارس/ شناورهای سبک و صیادی از تردد خودداری کنند



طی امروز چهارشنبه، سوم آذر ماه، وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب غربی تا شمال غربی برروی خلیج فارس، تنگه ی هرمز و دریای عمان پیش بینی می شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.
 
به گزارش صبح ساحل، «کیانوش عارفی»، معاون فنی و شبکه‌ی ایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان گفت: بیشینه سرعت باد به بیش از 45 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از 1.5 متر خواهد رسید.
عارفی افزود: توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از ترددهای دریایی خودداری نموده و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.
وی اضافه کرد: روز پنجشنبه، چهارم آذرماه، هرچند از میزان سرعت باد در محدوده ی شمال تنگه هرمز ( بندرعباس، هرمز و قشم) کاسته خواهد شد، لیکن، در خلیج فارس و تنگه هرمز تداوم بادهای نسبتاً شدید غربی پیش بینی می شود.
معاون فنی و شبکه‌ی ایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان گفت: روز جمعه از میزان ناپایداری های دریایی موقتا کاسته خواهد شد و از روز شنبه، ششم آذرماه، مجددا افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی برروی خلیج فارس پیش بینی می شود.
وی افزود: طی این مدت در سواحل و جزایر، بروز پدیده ی گرد و غبار موقتی نیز دور از انتظار نخواهد بود. در سایر نقاط استان شرایط جوی آرامی حاکم خواهد بود.
به گفته عارفی طی این مدت، به لحاظ دمایی، نوسانات دمایی تغییرات 1 تا 2 درجه ای خواهد داشت.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها